مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی امشب در مسجد امام حسن عسگری قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی امشب(سه شنبه ۱۹بهمن)در مسجد امام حسن عسگری قم برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور پُرشور مردم قدرشناس قم، علما و مسئولان استانی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی با تجلیل از جایگاه علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی گفت: آفت زدایی از افکار و عقاید انحرافی از جمله خدمات ارزشمند این مرجع بصیر بود.

 

با اشاره به مبارزات سیاسی و نقش آفرینی این مرجع بصیر در پیروزی انقلاب اسلامی و مواضع محکم ایشان در حمایت از ولایت فقیه، افزود: مرحوم آیت الله صافی همواره با تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر و شناخت کامل از وضعیت کشور و جهان اسلام، نسبت به تذکر و انتقاد دلسوزانه از مدیران و مسؤولان اهتمام جدی داشته و به مسأله قدردانی از عملکرد درست و اقدامات ارزشمند پایبند بودند.

 

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی در طول عمر شریفشان در تمامی عرصه های مذهبی، سیاسی و اجتماعی نقش مؤثر و ارزنده ای داشتند، کتاب های فاخر ایشان به ویژه کتاب منتخب الاثر را مورد توجه قرار داد و گفت: تدوین اثر ارزشمند منتخب الاثر با موضوع امام زمان (علیه السلام) و همراهی با نظام اسلامی از جمله خدمات ارزشمند این مرجع عالیقدر بود.

 

آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع عالیقدر تقلید، سه شنبه هفته گذشته در سن ۱۰۳سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

کد خبر 1146359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha