انقلاب اسلامی لباس عزت و کرامت بر زنان پوشاند/ظرفیت های بانوان پس از پیروزی انقلاب شکوفا شد

شهابی گفت: قبل از انقلاب اسلامی شعارهای آزادی زنان زیاد داده می شد اما آن آزادی به مفهوم رهایی و بازیچه شدن زن در جامعه بود اما انقلاب اسلامی آمد و لباس عزت، کرامت و تقوا بر زنان ایرانی پوشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ولی الله شهابی» در مراسم جشن انقلاب در مسجدالمهدی گرگان با اشاره به اهمیت و جایگاه زن در قران کریم اظهارکرد: زن و مرد در نزد خداوند تفاوتی ندارند و هرکسی پرهیزگارتر و باتقواتر باشد، منزلت بالاتری در پیشگاه خداوند خواهد داشت.

 

رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج اساتید گلستان با بیان اینکه قبل از انقلاب شعارهای زیادی درباره آزادی زنان داده می شد، گفت: این افراد اینگونه القا می کردند که اگر انقلاب اسلامی رخ دهد اولین چیزی که از زنان خواهد گرفت همین آزادی خواهد بود. اما آزادی زن در قبل از انقلاب یک تعبیر داشت و آن هم رهایی بود.

 

وی افزود: رهایی زن قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای اضاله فرهنگ دینی، منکوب کردن فرهنگ توحیدی و از بین بردن ارزش های انسانی زنان در جامعه بود. حکومت طاغوت می خواست زن رها باشد و  در شانیت یک زن ظاهر نشود بلکه جلوه ای از حیوانیت از زن درست کرده بودند.

 

شهابی افزود: زن در قبل از انقلاب اسلامی یک بازیچه در صحنه اجتماع و سینما بود و به ابزاری برای لهو و لعب تبدیل شده بود اما انقلاب اسلامی آمد و لباس عزت، کرامت و تقوا بر زنان پوشاند. انقلاب اسلامی منزلت علمی و اخلاقی زنان و ظرفیت های آنان را شکوفا کرد.

 

وی اظهار کرد: با اینکه در زمان پهلوی سواد مرسوم بود اما فقط ۶ درصد زنان باسواد بودند اما امروز نرخ فارغ التحصیلان دانشگاهی در بخش زنان به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

 

رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج اساتید استان بیان کرد: کرسی استادی زنان در قبل از انقلاب اسلامی یک درصد بود و اکنون به ۲۱ درصد رسیده است‌. به عبارت دیگر یک پنجم اساتید دانشگاه های ما زنان هستند.

 

وی گفت: امید به زندگی در زنان از ۵۶.۷ درصد در قبل از انقلاب به ۷۷.۱ درصد رسیده است مرگ و میر زنان اکنون در مقایسه با آن زمان بیشتر از ۹۰ درصد کمتر شده است.

 

شهابی افزود: افزایش تعداد پزشکان زن از ۵۹۷ نفر به حدود ۳۳ هزار نفر، افزایش تعداد پزشکان فوق تخصص زن از ۹ درصد به ۳۰ درصد، ایجاد ۲ هزار و ۷۰۰ تشکل مردم نهاد در حوزه زنان در مقایسه با ۶ تشکل در قبل از انقلاب از جمله پیشرفت هایی است که در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در حوزه زنان رخ داده است.

 

کد خبر 1146365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha