دشمن با طرح ناامیدی و سیاه نمایی  در پی از بین بردن پیوند و علقه بین مردم و حاکمیت است

فرماندار زاهدان گفت: دشمن با طرح ناامیدی، سیاه نمایی و بزرگ نمایی در پی از بین بردن پیوند و علقه بین مردم و حاکمیت است.

« ابوذر نخعی» فرماندار شهرستان زاهدان در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان اظهار داشت: دشمن بعد از پیروزی انقلاب و در بحران جنگ تحمیلی، به هر طریقی از عراق حمایت کرد، چه پشتیبانی تسلیحاتی چه پشتیبانی منابع مالی و انسانی.

 

نخعی افزود: نگاه دشمن، غیر توحیدی، مادی و امانیستی بود اما نگاه مردم ما، نگاه الهی بود، لذا نتوانستند از طریق جنگ ما را شکست دهند و ناکام ماندند. در حالی که کشور ما در اثر تحریم های جنگ، حتی سیم خاردار نداشت و در برخی عملیات ها مانند کربلای ۴ و ۵ و والفجر، دشمن به تعداد نیروهای ما، تانک داشت.

 

وی با اشاره به فرموده شهید سلیمانی که ملت ما ایران را، ملت امام حسین می دانست اظهار کرد: مردم ما در جنگ، با دست های خالی اما انگیزه های الهی، رشادت و فرهنگ عاشورایی ایستادگی کردند تا اینکه دشمن فهمید از مسیر جنگ نمی تواند به مطلوب خود برسد.

 

فرماندار زاهدان ادامه داد: بعد از جنگ، طرح نفوذ در کشور انداخته شد که آن هم با شکست مواجه شد و بعد از طرح های اقتصادی، تحریم ها و امثال آن را راه انداختند. و در حال حاضر دشمن تنها درصدد برهم زدن انسجام درون ایران است.

 

وی با بیان اینکه انسجام استراکشن اصلی بنیان یک کشور، ملت، نظام و انقلاب است تصریح کرد: در حوزه اجرایی چه عمدا و چه سهوا و چه به علت ناشناخته بودن مسیر، ایرادهایی به کار ما وارد هست اما باید نگاه ما از بالا به مسئله باشد.

 

نخعی با اشاره به انواع گوناگون انسجام اعم از انسجام درون حاکمیت، انسجام بین حاکمیت و مردم و نیز انسجام بین مردم اظهار کرد: دشمن درصدد برهم زدن اسنجام در همه شقوق آن است. می خواهد رقابت بین احزاب مختلف درون حاکمیت به تکفیر یکدیگر منتهی شود.

 

وی ادامه داد: دشمن با طرح ناامیدی، سیاه نمایی و بزرگ نمایی در پی از بین بردن پیوند و علقه بین مردم و حاکمیت است. دشمن با حقیر جلوه دادن ملت در چشم ملت و از طریق خود ملت به دنبال گسستن انسجام بین ملت است.

 

فرماندار زاهدان با اشاره به اینکه ملت ایران در تاریخ جامعه جهانی نقش داشته است اظهار کرد: یکی از زیبایی های ایران، زندگی اقوام و مذاهب مختلف با یک هویت ایرانی در کنار یکدیگر است که دشمن از طریق طنزهای ضد اقوام ایرانی درجهت تخریب آن است و با ایجاد طرح ناامیدی، اعتماد به نفس ایرانی را زیر سوال برده است.

 

وی به استان سیستان و بلوچستان به عنوان برشی از کشور اشاره کرد که در آنها از زمان های بسیار قدیم اقوام و مذاهب مختلف و با تمدنی کهن در کنار یکدیگر زندگی می کردند. در این استان و اصلا در کشور ما، اساطیر غیر موحد دیده نمی شود.

 

نخعی با اشاره به وعده خداوند که با هر سختی، آسانی وجود دارد گفت: اگر می خواهیم در این دوران سخت و پیچ تاریخی، با شکست دشمن، خود را به دنیا ثابت کنیم، باید هوشیار بوده و ناخواسته به سود دشمن حرکت نکنیم.
 

فرماندار زاهدان با بیان اینکه ملت ایران امروز به امید آفرینی نیاز دارد تاکید کرد: همه کارها و خدماتی که انجام می شود باید با نگاه امیدآفرینی گفته شود. ما در باشگاه علمی نانو، در بین ۵ کشور برتر هستیم؛ ملت ما چهره های با استعداد و نخبه کم ندارد، هر جا انقلابی و بدون حاشیه عمل کردیم موفق شدیم اما باید امید آفرینی شده و خود را باور کنیم.

کد خبر 1146381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha