باید از ظرفیت مساجد برای تحقق اهداف و رسالت های فرهنگی استفاده شود

آیت الله عابدینی گفت: مساجد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بسیار به حوزه‌های فرهنگی مرتبط هستند و باید بیشتر قدر این فضاهای معنوی برای تحقق اهداف و رسالت‌های فرهنگی دانسته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار با فائزی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی قانون محسوب می‌شود و فرصت بسیار با اهمیتی است و باید از این فرصت بیشترین بهره را ببریم و نگاه ویژه ‌ای به این فضا داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: ائمه جماعات با ساختاری که امروز برای این فضا در کنار امور مساجد تعریف شده است، فرصت بسیار عظیمی در حوزه فرهنگ محسوب می‌شوند که در گذشته استفاده‌ ای از این ظرفیت صورت نگرفته است.

 

وی افزود: ائمه جماعت قوی ‌ترین، محکم‌ترین و گسترده‌ترین حلقه میانی شورای فرهنگ عمومی و به صورت کلی عرصه‌های فرهنگی محسوب می‌ شوند و بسیار بر روی این بخش می‌توان حساب باز کرد.

 

آیت الله عابدینی اضافه کرد: خود مساجد هم به عنوان جغرافیای این معنا از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بسیار به حوزه‌های فرهنگی مرتبط هستند و باید بیشتر قدر این فضاهای معنوی برای تحقق اهداف و رسالت‌های فرهنگی دانسته شود.

 

وی عنوان کرد: فضاهای قرآنی و مجامع فعال در این عرصه را باید شناسایی و رصد کنیم و تلاش کنیم آنها را هر چه بیشتر در مسیر آرمان‌های دینی و قرآنی فعال‌ کنیم و نظارت دلسوزانه داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم با شخصیت معنوی و قرآنی شما و آآشنایی به موضوعات مختلف استان، شاهد تحولات عظیم در این عرصه باشیم و ان‌شاءالله در این عرصه موفق خواهید شد.

 

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اظهار کرد: 2 موضع در حوزه فرهنگ داریم که یکی واکنشی و تدافعی است که در حوزه آسیب‌های اجتماعی می شود و موضع دیگر، موضع کنشی و تهاجمی است.

 

«محمدحسین فائزی» توضیح داد: مقام معظم رهبری فرمودند پیشرفت همه جانبه کشور مساوی است با تمدن نوین اسلامی و این 2 مفهوم را مترادف گرفتند که بخش حقیقی و متنی تمدن، آن چیزی است که به آن سبک زندگی می‌گوییم.

 

وی خاطر نشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از بخش‌هایی است که در این حوزه‌ کنشی، مسئولیت دارد و برای انجام این رسالت نیازمند حمایت همه‌ مجموعه‌هایی هستیم که در این مسیر رسالت‌هایی بر عهده دارند.

 

کد خبر 1146416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha