افزایش ۲۰ درصدی متوفیان تصادفات در خراسان‌جنوبی

توکلی گفت: متوفیان تصادفات در ۱۰ ماهه نخست سال جاری در خراسان‌ جنوبی نسبت به مدت مشابه ۲۰.۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی توکلی» امروز (۲۰ بهمن) در نشست خبری با گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۲ هزار و ۸۴۶ پرونده در پزشکی قانونی خراسان جنوبی مورد بررسی قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به بررسی بیش از سه هزار پرونده نزاع در پزشکی قانونی استان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۳ درصد رشد را نشان می دهد که شهرستانهای بیرجند، قاین و طبس بیشترین فراوانی پرونده ها را داشته اند.

 

وی با بیان اینکه تصادفات در خراسان جنوبی رتبه دوم مراجعه به پزشکی قانونی را دارد، عنوان کرد: از ابتدای امسال پرونده های مصدومین ناشی از تصادفات سه هزار و ۵۰۸ پرونده بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۸.۸ درصدی دارد.

 

توکلی در ادامه به رتبه ۱۰ استان در زمینه مصدومین ناشی از تصادفات نسبت به جمعیت در سطح کشور اشاره کرد و گفت: طی ۱۰ ماه گذشته تعداد متوفیان ناشی از تصادفات استان نیز ۲۳۷ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰.۳ درصد افزایش یافته است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: مصدومین ناشی از حوادث کار ۱۶ درصد افزایش و متوفیان حوادث ناشی از کار نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۳۸.۵ درصد کاهش داشته است.

 

۵۳ درصد علل فوت مرتبط با حوادث رانندگی است

وی با اشاره به معاینه ۴۹۷ جسد در مجموعه پزشکی قانونی استان در سال جاری، افزود: براساس نظریه های صادر شده ۵۳ درصد علت فوت، تصادفات بوده است.

 

توکلی در ادامه از صدور ۵۰ مجوز سقط جنین درمانی طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: در مجموع امسال برای معاینات سقط درمانی ۸۶ مورد مراجعه به پزشکی قانونی داشتند که ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی عنوان کرد: از ابتدای امسال ۳۵ پرونده کمیسیون قصور پزشکی داشته ایم که ۱۰ پزشک تبرئه و ۲۵ پزشک محکوم شدند.

 

وی به کمبود نیروی آزمایشگاه اشاره و تصریح کرد: تمام شهرستانهای خراسان جنوبی به جز خوسف پزشکی قانونی و پزشک مستقر دارد.

کد خبر 1146499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha