جدال آل خلیفه با کودکان / بازداشت شش نوجوان بدون توجیه قانونی

سازمان دیدبان حقوق بشر و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین اعلام کردند: مقامات بحرین شش نوجوان را در مرکز نگهداری از کودکان را بازداشت کردند و اجازه ارتباط با خانواده هایشان داده نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، سازمان دیدبان حقوق بشر و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: مقامات بحرین شش نوجوان 14 تا 15 ساله را در بدون ذکر علت در مرکز نگهداری از کودکان بازداشت کرده است و درخواست خانواده ها را برای حضور هنگام بازجویی فرزندانشان یا ملاقات آنها نپذیرفتند.

در این بیانیه مشترک آمده است: بازداشت کودکان از منطقه ستره به دست دادستان کل بحرین انجام شد. آنها در موسسه ای در منطقه السیف قرار داردند که از کودکانی با والدین ناشناس و یتم و کودکانی از خانواده درهم گسیخته زیر 15 سال مراقبت می کنند. آنها به اتهام پرتاب شیشه های آتش زا که به خودروها آسیب وارد آمده است، بازداشت هستند.

 

بیل وان اسولد، معاون بخش حقوق کودکان در دیدبان حقوق بشر گفت: در سال گذشته بحرین اصلاحات قانونی خود را برای کودکان ترویج کرد، اما حبس کودکان در پرورشگاه به جای زندان زمانی که بازداشت آنها خودسرانه است، بهبودی محسوب نمی شود.

وی افزود: رفتار با این کودکان به عنوان آزمونی برای احترام به حقوق کودکان در بحرین است. مقامات بحرین در این آزمون تاکنون شکست خورده اند.

 

این دو سازمان از مقامات بحرین خواستند تا قانون شماره 4 سال 2021 در مورد عدالت اصلاحی برای کودکان را بازنگری کنند و از آنها در برابر بدرفتاری حمایت کنند و قانون محرومیت کودکان از آزادی شان در صورت شرکت درتجمع های عمومی را لغوکنند.

این دو سازمان تاکید کردند: قوانین بین المللی بازداشت کودکان را به دلیل آسیب و خطر سوء استفاده ممنوع کرده است، مگر اینکه آخرین راه حل ضروری باشد. زیرا مقامات علت بازداشت این نوجوانان را توضیح ندادند.

سید احمد الوداعی، مدیر موسسه حقوقی بحرین از متحدان آل خلیفه خواست تا درخواست آزادی این شش نوجوان را بدهند. حتی اگر این کشور ترجیح می دهند تا در مسئله حقوق بشر وارد نشوند. آسیب رساندن به کودکان ثبات بحرین را تضعیف می کند.

کد خبر 1146538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha