واگذاری ۱۱۳ هزار سند املاک دوران پهلوی به مردم ایران

فتاح از واگذاری ۱۱۳ هزار سند املاک دوران پهلوی به مردم ایران خبر داد و گفت: واگذاری اسناد از سال ۹۲ تاکنون شروع شده است و در برخی استان‌ها از جمله خراسان جنوبی تمامی املاک متعلق به اسدالله علم بود و اکنون به مردم واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری،‌ «پرویز فتاح» امروز(۲۰ بهمن) در مراسمی که به صورت همزمان در چهار استان دیگر از جمله آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان و هرمزگان بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، از واگذاری صد و سیزده هزارمین سندی که در دوران پهلوی مصادره شده به مردم خبر داد.

 

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: تاکنون در مازندران ۱۴ هزار سند به مردم تحویل داده شده است که در این راستا مازندران پس از گلستان در جایگاه دوم در سطح کشور قرار دارد.

 

وی بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۳۵۰ میلیون متر مربع زمین به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان که در دوران پهلوی مصادره شده به صاحبان اصلی یعنی مردم تحویل داده شد.

 

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۱۳ هزار سند واگذار شده است، افزود: واگذاری اسناد از سال ۹۲ تاکنون شروع شده است و در برخی استان‌ها از جمله خراسان جنوبی تمامی املاک متعلق به اسدالله علم بود و اکنون به مردم واگذار شده است.

 

فتاح ادامه داد: مساحت کل املاک واگذار شده ۳۵۰ میلیون مترمربع بوده است که ۸۵ درصد دارای کاربری مسکونی، یک ۱۴ درصد کاربری کشاورزی و مابقی کاربری تجاری و سایر دارد.

 

وی ادامه داد: ۱۱۶ هزار سند در ۲۱ استان کشور واگذار شده و ارزش تقریبی آن ۱۵ هزار میلیارد تومان است که با ۹۸ درصد تخفیف به مردم واگذار شده است و بیشترین املاک تاکنون در گلستان صادر و واگذار شده است.

 

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه از سال قبل تاکنون ۱۳ هزار سند به مردم واگذار شد و از مجموع ۱۱۳ هزار سند واگذار شده ۶۱ هزار سند در گلستان، ۱۴ هزار سند در مازندران به مردم اهدا شده است.

کد خبر 1146573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha