واگذاری ۳۴۰ فقره املاک غصب شده توسط پهلوی به مردم بیرجند

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران، ۳۴۰ فقره از اسناد «املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی» به مردم بیرجند واگذار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی بیجاری» مدیر کل بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی امروز(20 بهمن) در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با چند استان دیگر صورت گرفت، گفت: در طول سالهای گذشته بیش از هزار و 498 فقره سند رسمی از اراضی که خاندان پهلوی در خراسان جنوبی به نام خودشان زده بودند به مردم بازگردانده شد.

 

وی با بیان اینکه اراضی موسوی در بیرجند جزو اراضی بود که ساماندهی شد و 800 نفر از برکات آن بهره مند شدند، اظهار داشت: اراضی روستای موسویه نیز از دیگر اراضی بود که به نام شوکت الملک ثبت شده بود و مردم سندی از این اراضی نداشتند اما با پیگیری های صورت گرفته این اراضی به شکل رایگان برای مردم این منطقه سند خورد.

 

مدیر کل بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی ادامه داد: بنیاد مستضعفان علاوه بر اراضی که در موسویه در اختیار داشت، 15 هکتار دیگر نیز از خارج این اراضی به روستا الحاق کرد و هم اکنون 250 قطعه زمین سندهای آنها تکمیل و بخشی به مردم واگذار شده و بخشی دیگر در حال انجام است.

 

بیجاری با اشاره به اینکه تمامی این زمین ها رایگان به مردم واگذار شده است، ادامه داد: طبق مصوبه قبل باید زمین هایی که تا 500 مترمربع بودند رایگان واگذار می شد اما اخیرا اعلام کردیم که هر کس هر مقدار زمین داشته تا  800 متر به طور رایگان به افراد واگذار شود.

 

وی با اشاره به دیگر خدمات بنیاد مستضعفان در استان نیز گفت: واگذاری 32 قطعه زمین به آموزش و پرورش برای احداث مدرسه، واگذاری زمین به مساجد و هیات ها و تامین زمین برای کارهای عام المنفعه مانند مجمع خیرین سلامت استان از دیگر خدمات بنیاد در خراسان جنوبی برای محرومان می باشد.

 

مدیر کل بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: نیروگاه برق قاینات با تامین 7 درصد برق کشور و بنیاد علوی و بانک و بیمه سینا از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی هستند که همه در راستای خدمت به محرومان فعال می باشند.

 

همچنین «علیرضا عباس زاده» معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: واگذاری زمین های غصب شده مردم توسط رژیم پهلوی به مردم، حق مردم است که باید با یک حرکت جهادی و سریع تر انجام گیرد.

 

وی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی موظف هستند که تمامی اقداماتی که مردم را زودتر به حق شان می رساند، انجام دهند، افزود: مسئولان تمام تلاش خود را برای بازگشت حق غصب شده مردم توسط حکومت پهلوی، به مردم به خرج دهند.

 

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طبق آیات و روایات مستضعفان وارثان زمین هستند و قرار است همه عالم در اختیار مستضعفان قرار گیرد، تاکید کرد: این وعده خداوند است که محقق خواهد شد.

 

عباس زاده با اشاره به اینکه هدف تمام ادیان الهی به سمت رفع محرومیت بوده است، گفت: پرچم جمهوری اسلامی ایران بر پایه حمایت از مستضعفان استوار شده است.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای مستضعفان کرامت قائل و احترام است، اما کشورهای مستکبر جهان چنانچه کمکی هم در جایی به محرومان بکنند، در راستای اهداف استعماری و سرمایه داری خودشان است.

 

عباس زاده با اشاره به اینکه برای تحقق عدالت باید زمینه های محرومیت ایجاد محرومیت حذف شوند، اظهارداشت: همه مسئولان در کشور وظیفه دارند که موانع پیش روی رفع محرومیت ها را بردارند و برای رسیدن انسان به جایگاه واقعی اش تلاش کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1146633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha