برنامه تغییر هویت دینی و ملی برای خوش خدمتی به صهیونیستها/ از عادی سازی سیاسی تا کتاب‌های درسی

کشورهای عربی سازش کننده با رژیم صهیونیستی تلاش می کنند تا از عادی سازی سیاسی و اقتصادی را به سمت عادی سازی آموزشی و فرهنگی ببرند، به همین دلیل برای تغییر در کتاب های درسی تلاش می کنند.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: با گسترش روند عادی سازی عربی با اشغالگران صهیونیستی، کشورهای عربی سازش کننده کم کم به سمت فرومایه ترین عادی سازی سیاسی و اقتصادی حرکت کردند تا در زمینه آموزش و فرهنگ به نقطه هم ذات پنداری با رژیم صهیونیستی رسید. به طوری که برنامه های درسی و آموزشی را دستکاری کردند.

 

حبیب ابو محفوظ، تحلیلگر مسایل سیاسی عرب در گزارش خود آورده است: این مسئله چالش بی سابقه ای را در کار روی ترمز تولید نسل مسخ شده از هویت دینی و ملی خود ایجاد کرد و همواره تاکید می شود که عادی سازی فرهنگی یا دانشگاهی داروازه ای برای عادی سیاسی و اقتصادی و اجتماعی است.

 

براساس این گزارش، برنامه آموزشی رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد نفرت مطلق از عرب ها و ضرورت کشتن آنهاست. هیچ دلیلی برای سخنان «عوفادیا یوسف» رهبر تندروی حزب شاس وجود ندارد که عرب ها را اینگونه توصیف می کند که آنها را  سوسک هایی می داند که بادید آنها را کشت و نابود کرد، زیرا آنها بدتر از مارهای سمی هستند.

 

این مسئله جنجال برانگیز است که گرایش های نژادپرستانه در برنامه درسی رژیم صهیونیستی را حتی با وجود توافقنامه های صلح امضا شده با کشورهای عربی را تغییر نمی دهد. کشورهای عربی که در درس های اسرائیل به عنوان حامیان تروریسم توصیف شده اند.

 

در گزارش یک سازمان آمریکایی آمده است: واشنگتن در تغییر برنامه های آموزشی در تعدادی از کشورهای عربی موفق بود که انتقاد از صهیونیستها و یهود را از کتاب های درسی مدارس حذف کند و رژیم صهیونیستی را در نقشه های عربی به جای فلسطین بگنجاند. همچنین به دانش آموزان اهمیت فرآیند صلح بین عرب ها و صهیونیست‌ها آموزش داده شده است. بدون اینکه ذکری از کشتار اشغالگران صهیونیستی در دیر یاسین و قبیه شود، کودکان عرب با هولوکاست آشنا می شوند.

 

هدف از این گزارش سازمان آمریکایی که دیوید آدندرو آن را نوشته است، ایجاد و آموزش نسل جدیدی از عرب هاست که خصومت و دشمنی و نفرت ازغرب یا اسرائیل را نمی شناسد.

این گزارش سراسر مدح از کشورهای عربی همچون مراکش، مصر، امارات، عربستان و بحرین  و اردن است که اقدام به تغییر برنامه درسی مدارس خود کرده اند.

 

ابومحفوظ می گوید که باید تاکید کرد که اشغالگران صهیونیستی در حال نبردهای جانبی غیرنظامی با مردم منطقه عربی هستند که پرچم تغییر آگاهی عربی بردوش دارند. اگر نسل های کنونی قابل تغییر نیستند، نسل های آینده هدف هستند. به همین دلیل، نبرد واقعی اشغالگران با اراده ملت آزاد آغاز می شود نه با رژیم های وابسته. بنابراین باور رایج میان نخبگان اسرائیلی این است که نسل های آینده عرب مانع واقعی پیشبرد پروژه صهیونیست‌ها در منطقه هستند. آنها هستند که مانع اجرای پروژه های توسعه طلبانه برای صهیونیست‌ در منطقه ما می شوند.

 

رژیم صهیونیستی مانند ویروسی است که نیاز به واکسن یا پادزهر دارد، به همین دلیل برای ملت زنده ما مطلوب این است که در برابر موج خطرناک عادی سازی دانشگاهی و آکادمیک بایستیم. به همین دلیل باید برای ایجاد افکار درست درباره مسئله فلسطین در میان دانشجویان و جوانان تلاش کرد و کارگروه های تخصصی را در رسانه های جدید ایجاد کرد تا بتوانند اقداماتی که بافت ملت را هدف قرار می دهند. افشا کرد.

 

همچنین باید کمپین های تحریم رسانه ای ضد رژیم صهیونیستی را مدیریت کرد و جنایت های این رژیم را منتشر کرد و نسبت به خطر عادی سازی روابط در اشکال مختلف با این رژیم هشدار داد.

کد خبر 1146665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha