امسال بیش ۳.۵ میلیون تماس با پلیس اصفهان گرفته شد/ کاهش سرقت و افزایش کشفیات در استان اصفهان

سردار میرحیدری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس با فوریت پلیسی استان اصفهان گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سردار سرتیپ «محمدرضا میرحیدری« در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان اظهارداشت: تماس با فوریت های پلیسی 110 به صورت متمرکز در مرکز استان انجام می شود که در 10 ماهه امسال بیش از سه میلیون و 500 هزار تماس با این سامانه برقرار شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: از میان این تماس ها بیشتر در حوزه تصادفات، درگیری و نزاع و سرقت بوده و بخشی هم در حوزه مزاحمت، مواد مخدر و سایبری بوده است.

 

وی با بیان اینکه شماره 110 برای ماموریت های فوریتی است، تصریح کرد: 21 درصد از کل تماس ها غیرفوریتی بوده که این موضوع وقت را اتلاف و مانع تسریع ماموریت ها می شود و از طرفی این بی اطلاعی نارضایتی مردم را نیز به همراه دارد.

سردار میرحیدری از مردم خواست تا تماس غیرفوریتی را با طی مراحل قانونی دیگر طی کنند و نگذارند اینگونه وقت ماموران و اپراتور اتلاف می شود.

 

وی متوسط تماس روزانه با فوریت های پلیسی 110 استان اصفهان را بیش از چهار میلیون و 400 هزار اعلام کرد.

 

*کاهش سرقت و افزایش کشفیات در استان اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کاهش 42 درصدی جرائم خشن، هفت درصدی قتل، 48 درصدی سرقت به عنف خبرداد و گفت: 86 درصد از جرائم خشن و 98 درصدی قتل ها کشف شده است.

 

وی با بیان اینکه سارقین گذری و در حال حرکت هستند، تصریح کرد: کشف جرائم و دستگیری سارقینی که از استان های مختلف به این استان می آیند و می گذرند سخت است اما روند خوبی در شناسایی و دستگیری آن ها وجود دارد.

سردار میرحیدری با بیان اینکه سرقت وسایل اماکن، جیب زنی و جیب بری و پلاک خودرو آمار بالایی دارد و رشد کرده است، خاطرنشان کرد: برای کنترل سرقت اماکن ساماندهی ضایعاتی ها و همکاری شهرداری ها برای مدیریت ساختمان ها که وسایل آن ها رها شده است.

 

*رشد تصادفات جاده ای و کاهش تصادفات فوتی

 

وی به وضعیت ترافیک جاده ای مواصلاتی و درون شهری اشاره کرد و اظهارداشت: تصادفات جاده ای روند افزایشی داشته و این به دلیل نقاط پر حادثه و ایمنی خودرو و فرهنگ ترافیک است.

میرحیدری، از کاهش هشت درصدی تصادفات فوتی و پنج درصدی تصادفات جرحی در حوزه درون شهری خبرداد و یادآورشد: وقوع تصادفات 15 درصد رشد داشته که افزایش ترددهای ناشی رفع محدودیت های ترافیکی علل اصلی آن است.

 

*تلاش برای کاهش نزاع در اصفهان

وی با اشاره به اینکه نزاع در اصفهان در حال کاهش است اما زیبنده استان نیست، خاطرنشان کرد: باید برای کاهش این پدیده شوم اجتماعی همت همگانی بشود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: برای کاهش درگیری و نزاع و جرائم اینترنتی نیاز به مشارکت و آگاهی بخشی است.

وی دو خط تلفن 21824803  پلیس اقتصادی و 096380 پلیس فتا را برای ارتباط بیشتر و راحتر مردم با پلیس معرفی کرد.

 

کد خبر 1146680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha