آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ساله‌ها از فردا

علیمحمدی از آغاز واکسیناسیون کرونا برای کودکان ۵ تا ۱۲ ساله از فردا خبر داد.

«علی علیمحمدی» ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی به ویژه برای کودکان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 ساله از فردا آغاز می شود و خانواده ها می توانند از فردا فرزندان  ۵ تا ۱۲ساله خود را به مراکز واکسیناسیون ببرند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت و اطمینان از اینکه واکسن کودکان امن و موثر است، افزود: دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای کودکان تزریق می‌شودکه به صورت تزریق دو دُز و طبق روال انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در امتداد واکسیناسیون کرونا، ستاد کرونا در مرحله اول مصوب کرد که واکسیناسیون 9 تا 12 سال ها انجام شود، بیان کرد: در همین راستا  و در ستاد کرونای وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری شد تا بین 5 تا 9 سال نیز واکسیناسیون انجام شود.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: از تاریخ 10 تا 19 بهمن ماه سال جاری 231 مورد تست pcr از صفر تا 18 سال گرفته شده که از این تعداد 186 مورد به صورت سرپایی و 45 مورد نیز بستری شده اند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: این آمارها نشان از میزان بالای ابتلا و درگیری سویه اُمیکرون در سنین کم است.

 

علیمحمدی نسبت به خطر ابتلای کودکان زیر پنج سال به کرونا به دلیل عدم انجام واکسیناسیون هشدار داد و گفت : همچنین در همین بازه زمانی و رده سنی،227 مرو تست rapid گرفته شده که همگی به صورت سرپایی مراحل درمان را گذرانده اند.

 

رئیس مرکز بهداشت استان در پایان به تاثیر واکسن به خصوص دز سوم اشاره کرد و افزود: نوبت سوم واکسن کرونا حدود 90 درصد از شدت بیماری بویژه در ابتلا به اُمیکرون تاثیرگذار بوده و رمز موفقیت برای پشت سر گذاشتن پیک بعدی با کمترین آسیب دریافت نوبت سوم واکسن است.

کد خبر 1146718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha