واکنش آمریکا  به موشک خیبرشکن/هراس  از برنامه دفاع بازدارندگی ایران

سخنگوی پنتاگون در واکنش به رونمایی موشک دوربرد و نقطه زن "خیبر شکن" ایران برغم تداوم سیاست هراس افکنی درباره توان دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی اذعان کرد به طور مستمر شاهد بوده‌ایم که ایران برنامه موشکی بالستیک خود را ارتقا داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در تداوم سیاست هراس افکنی واشنگتن از برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران درباره رونمایی جدید دستاورد دفاعی ایران ادعا کرد به طور جدی آگاه هستیم که آن برنامه موشکی چه خطر منطقه‌ای را در پی دارد از این رو، به طور جدی با متحدان و شرکا در منطقه کار می‌کنیم تا بتوانیم با این نوع تهدیدها مقابله کنیم و اطمینان داشته باشیم که متحدان ما نیز توان دفاع از خود را داشته باشند.

 

جان کربی درباره موشک جدید ایران گفت که نمی‌تواند در این مورد چیزی بگوید چرا که هنوز از جزئیات آن مطلع نشده‌ است و در مورد موشکی که ایران می‌گوید، چیزی ندیده‌ است و فعالیت‌های بدخواهانه آنها را فراتر از پیام می‌دانم.

 

این مقام پنتاگون درباره برنامه دفاعی بازدارندگی ایران مدعی شد این فعالیت‌های بدخواهانه منطقه را ناامن و گروههای تروریستی را در سراسر منطقه حمایت می‌کند و مخل دریانوردی و کشتیرانی هستند. آنها در حال پیشبرد برنامه موشکی بالستیکی هستند که برای اهدافی طراحی شده تا به متحدان و شرکای ما صدمه و خسارت وارد کند. ما این را پیام در نظر نمی گیریم. این تهدید امنیت ملی در منطقه برای مردم و تاسیسات ما و متحدان و شرکای ما است.

 

بنابراین گزارش، همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه برپایی جشن ملی ۱۴۰۰ در ۲۲ بهمن ماه موشک دوربرد و نقطه زن " خیبر شکن " بعنوان جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه  رونمایی شد.

کد خبر 1146807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha