افتتاح اتاق گفت و گوی انجمن اولیاء و مربیان

مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اتاق گفت و گوی انجمن اولیاء و مربیان در دبستان هیات امنا فرهنگیان دوره اول دخترانه افتتاح شد.

«فرامرز شجاعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: اتاق اولیاء در راستای تکریم اولیا، دانش آموزان و با هدف افزایش مشارکت و اثر بخشی خانواده در تعالی نظام تعلیم و تربیت در مدارس فعال شده است.

 

مدیر آموزش و پرورش شیروان در خصوص مشورت کردن خاطرنشان کرد: "مشورت" به عنوان یک اصل، جهت همفکری صمیمانه بین اعضای انجمن اولیاء و مدرسه حاکم است که ثمره این کار باعث رشد فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدارس خواهد شد.

 

شجاعی عنوان کرد: اختصاص فضایی مستقل به نام اولیاء و برای خانواده در مدارس اقدامی است که پدرها، مادرها و مدیران و مربیان مدارس و حتی دانش آموزان این احساس را بیشتر از هر زمان دیگر داشته باشند که بین خانه و مدرسه و بین اولیاء و مربیان یک تعامل نزدیک وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رشد و پیشرفت دانش‌آموزان باید در هر دو نهاد آموزشی خانه و مدرسه انجام و کنترل شود، هماهنگی و هم‌سویی فعالیت‌های والدین و مربیان اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند به همین دلیل تشکیل انجمن اولیا و مربیان در تمامی مدارس به شدت احساس می‌شود و از آن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

 

 وی تشکیل جلسات سخنرانی و بحث آزاد جهت افزایش مشارکت والدین، ایجاد فرصتی برای ارائه مشاوره و راهنمایی دادن به والدین جهت رفع مشکلات تحصیلی، تربیتی و خانوادگی، ایجاد تسهیلات و امکانات رفاهی برای دانش‌آموزان، مربیان و والدین و برنامه‌ریزی برای افزایش بازده دانش‌آموزان در اوقات فراغتشان را از مهم‌ترین وظایف انجمن اولیا و مربیان برشمرد.

 

30 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهری و روستایی زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

کد خبر 1146842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha