پروژه‌های آموزشی در مناطق مختلف کردستان افتتاح و کلنگ زنی شد

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر پنج پروژه آموزشی منطقه کلاترزان، یک پروژه آموزشی شهرستان دهگلان افتتاح و مدرسه دو کلاسه مشارکتی منطقه کرانی کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و باحضور مسئولین استانی و شهرستانی، پنج پروژه آموزشی در روستاهای تودار ملا، نجی، ویسر، کرگینه و قلعه جوق منطقه کلاترزان  و مدرسه دو کلاسه روستای تازه آباد قروچای دهگلان افتتاح و همچنین آیین کلنگ زنی مدرسه ۲کلاسه مشارکتی درروستای داداشکندی منطقه کرانی برگزارشد.

 

غفاری رئیس آموزش و پرورش منطقه کلاترزان در خصوص ویژگی و مشخصات پروژه های آموزشی افتتاح شده گفت: پنج پروژه در روستاهای تودار ملا، نجی، ویسر، کرگینه و قلعه جوق با مبالغی بالغ بر یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از منابع خیرین مدرسه ساز و دومیلیاردو دویست میلیون تومان از اعتبارات ملی افتتاح شد.

 

وی افزود: دبیرستان خیر ساز دو کلاسه محمد ملایی روستای تودار ملا در ساختمان آموزشی با 104 متر مربع و240 متر مربع محوطه سازی که با هزینه 460 میلیون از منابع ملی و 200 میلیون از منابع خیرین ساخته شده است.


مختارزاده رئیس آموزش و پرورش منطقه کرانی نیز با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: مدرسه دو کلاسه مشارکتی درروستای داداشکندی با زیر بنای ۹۲مترمربع، محوطه سازی۳۰۰ متر و دیوارکشی به طول ۸۰ متر با اعتبار یک میلیاردتومان با مشارکت اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان احداث می‌شود.

 

وی همچنین اظهارامیدواری کرد: این مدرسه تا مهرماه سال۱۴۰۱ برای استفاده دانش آموزان  به بهره‌برداری  برسد.

 

صالح نادری مدیر آموزش و پرورش دهگلان نیز با تبریک ایام الله دهه مبارک فجردر خصوص افتتاح مدرسه دو کلاسه روستای تازه آباد قروچای، گفت: این مدرسه با هزینه ای بالغ بر 600 میلیون تومان به صورت مشترک توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیّر گرانقدر روستای جناب آقای حاج حبیب اله زارعی احداث و زمین این روستا نیز توسط خیّر بزرگوار آقای فیض اله حسین پناهی اهدا شده است.

کد خبر 1146949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha