اجرای طرح «شهید مدافع سلامت، دکتر عباسی» در گلستان/ حاشیه‌نشین‌ها رایگان بیمه درمانی می‌شوند

حسینی گفت: طرح شهید مدافع سلامت، دکتر عباسی به منظور گسترش چتر بیمه درمانی برای پوشش قرار دادن ساکنان مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار استان گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» امروز (پنجشنبه 21 بهمن) در مراسم آغاز طرح شهید مدافع سلامت، دکتر عباسی اظهارکرد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در مواقع بروز بیماری و از بین بردن دغدغه این اقشار در خصوص هزینه های درمان و از آنجائیکه پوشش همگانی خدمات سلامت یکی از ماموریت های مهم سازمان بیمه سلامت است، طرح شهید سلامت، دکتر عباسی در استان اجرا می شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان هدف از اجرای این طرح را گسترش چتر بیمه درمان بر سر آحاد مردم استان عنوان کرد و گفت: برای ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت، با کمک های بین بخشی نسبت به تکمیل پوشش بیمه درمان اقدام کرده تا همه مردم استان به ویژه حاشیه نشینان از مزایای بیمه سلامت همگانی بهره مند شوند.

 

وی افزود: هدف این طرح، ساکنان فاقد پوشش بیمه سلامت که دارای کد ملی معتبر و در مناطق حاشیه ای سکونت دارند، هستند. این افراد پس از ایجاد پوشش بیمه ای به پزشک خانواده منتسب شده و از طریق نظام ارجاع کلیه خدمات دارویی، پاراکلینیک و بستری خود را در سطح تخصصی دریافت می‌کنند.

 

حسینی گفت: با اجرای این طرح با توجه به اینکه افراد ساکن در این محلات عموماً جزو دهک های پائین اجتماع به لحاظ درآمدهای مالی هستند اولاً بدون پرداخت هیچ حق بیمه ای تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته و ثانیاً هم این جامعه به پزشکان خانواده منتسب می شوند.

 

وی بیان کرد: این افراد صرفاً با پرداخت مبلغ 6 هزار تومان می توانند به پزشکان خود جهت درمان مراجعه کنند و همه خدمات خود اعم از دارو، آزمایش، رادیولوژی و ... را به صورت بیمه ای دریافت کنند و در صورت نیاز توسط پزشک خانواده به سطح 2 ارجاع شده و همه خدمات تخصصی خود را به صورت بیمه ای دریافت کنند.
 

کد خبر 1146978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha