افتتاح سیلوی ۳۰ هزار تنی مجتمع بندری انزلی

آبایی در مراسم افتتاح سیلوی ۳۰ هزار تنی مکانیز غلات مجتمع بندری انزلی گفت: این سیلو با اعتباری بالغ بر ۴۰۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «حمید رضا آبایی » امروز (پنجشنبه، ۲۱ بهمن ) در مراسم افتتاح سیلوی ۳۰ هزارتنی غلات در انزلی اظهار داشت: این سیلو با اعتبار ۴۰۴ میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال در مجتمع بندری انزلی بصورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب بی او تی توسط شرکت غلات بان( از زیرمجموعه های صنایع غذایی میهن) به بهره برداری رسید.

 

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه با افتتاح این سیلو برای ۱۳ نفر بصورت مستقیم و ۳۰ نفر بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود تصریح کرد:  امیدوارم با افتتاح این پروژه مجتمع بندری انزلی به جایگاه اصلی خود در تجارت کشور برسد و این امر با حمایت همه مسئولان استانی میسر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه امروز در حاشیه خزر بنادر مهمی وجود دارد و کشورهای حاشیه مراودات تجاری خوبی با ما دارند تاکید کرد: ظرفیت بنادر خزر حدود ۱۶۵ میلیون تن است  که از این مقدار تنها ۲۷ میلیون تن استفاده می‌شود.

 

آبایی افزود: کشور قزاقستان از ۲۰ درصد ظرفیت بنادر خود، آذربایجان ۱۰ درصد ، ترکمنستان هفت درصد، روسیه ۳۴ درصد و ایران ۲۱ درصد از ظرفیت بنادر خود را استفاده می کند.

 

وی خاطر نشان کرد:از ۳۲۲ شناوری که در دریای خزر تردد دارند ۵۳ فروند کشتی به ایران تعلق دارد که میانگین سنی این کشتی ها به ۲۶ سال می رسد و به این ترتیب ما در دریای خزر با ناوگان پیر مواجه هستیم.

 

*افتتاح ۸۴ پروژه عمرانی در دهه فجر امسال

«امیر جانبازی» نیز در این آیین اظهار داشت: در دهه فجر امسال ۸۴ پروژه عمرانی در بندرانزلی با اعتباری بالغ بر ۲۵۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که از این مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان در چهار پروژه تاسیسات بندری، توسعه شبکه برق، ساختمان کشتی و روکش آسفالت حوزه سنگاچین به کپورچال هزینه شده است.

 

فرماندار انزلی گفت: با افتتاح این پروژه ها برای ۸۷ نفر به صورت دائم و برای ۴۶۲ نفر به طور موقت شغل ایجاد شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ۴۸ پروژه توسعه شبکه برق نیز  شامل نصب و افزایش قدرت ترانس ها، احداث خطوط ، نصب پایه ها و تبدیل شبکه برق می شود نیز در دهه فجر امسال افتتاح شد.

کد خبر 1146979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha