اولین کنگره شهدای انقلاب شهر لاهرود در امامزاده سید ابراهیم (ع) برگزار شد

اولین کنگره شهدای انقلاب شهر لاهرود با محوریت شهید «خداوردی راشدی» همزمان با ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، اولین کنگره شهدای انقلاب اسلامی شهر لاهرود با محوریت گرامیداشت شهید «خداوردی راشدی لاهرودی» همزمان با ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد.

 

سرهنگ «محسن مهدی اوغلی» جانشین فرمانده سپاه شهرستان مشگین شهر در این کنگره گفت: شهید خداوردی راشدی افتخار و الگوی منطقه است ایشان چهارده ساله بود که وقتی در میدان انقلاب تهران متوجه چمدان بمب می‌شود به سرعت چمدان را به آغوش گرفته و از درون جمعیت دور می کند و بمب در دستش منفجر می شود و تنها خودش به شهادت می رسد و تعداد زیادی از هموطنانمان نجات می یابد.

 

حجت الاسلام «یونس ترابی» نیز در این کنگره اظهار داشت: ما برای عزت و سربلندی ایران اسلامی شهید داده ایم و عزت و سربلندی ما به برکت خون این شهیدان است واگر جان نثاری امثال شهید راشدی نبود قطعا سرنوشت ما چیز دیگری بود.

 

خطیب توانمند و شهیر کشوری بیان کرد: مردم با مشکلات معیشتی روبرو هستند ما باید با رجوع به شخصیت حاج قاسم و الگو گرفتن از این شهید در این فرصت در راستای خدمت رسانی به مردم به نحوی مطلوب تلاش کنیم.

 

مداحی در رثای شهیدان توسط مداح اهل بیت سجاد جواد زاده و سینه زنی از دیگر برنامه های این کنگره بود.

کد خبر 1146985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha