۹۰ درصد برنامه ابلاغی طرح جهش تولید در دیمزارهای  کردستان عملیاتی شده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۹۰ درصد برنامه ابلاغی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اجرایی شده است و ده درصد باقی مانده هم در کشت های بهار به اجرا درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد صالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: برنامه ابلاغی جهش تولید برای استان کردستان 481 هزار هکتار زراعت بوده که شامل محصولاتی مثل گندم، جو، نخود، علوفه، گیاهان دارویی و دانه‌های روغنی است.

 

 

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید در 15 استان کشور امسال به اجرا درآمده است گفت: بیشترین سطح طرح جهش تولید در کشور  با سطحی معادل 481 هزار هکتار یعنی 18 درصد به استان کردستان اختصاص داده شده است.

 

 

احمدی افزود: تاکنون 428 هزار هکتار از برنامه ابلاغی در استان کردستان عملیاتی شده و قریب به 255 هزار هکتار هم زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفه است.

 

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با بیان اینکه بیمه محصولات طرح جهش تولید تا پایان بهمن ماه سال جاری تمدید شده است از کشاورزان استان خواست با توجه به سرمای زمستانه و تنشهای پیش رو هرچه سریع تر نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: تغیرات اقلیمی حادث شده در منطقه و احتمال سرما زدگی و خشکسالی، ریسک تولیدات زراعی استان را بالا برده و باید کشاورزان از تنها چتر حمایتی یعنی بیمه محصولات کشاورزی که می تواند تا اندازه‌ای خسارت‌های ناشی از عوامل طبیعی را جبران کند استفاده کنند.

 

 

احمدی یادآور شد: تاکنون ۷۴ میلیارد تومان غرامت خسارت‌های وارده به  کشاورزان جهش تولید در سال گذشته پرداخت شده است و این امر توانسته بخشی از هزینه‌های کشاورزان خسارت دیده ناشی از خشک سالی بی‌سابقه سال گذشته را جبران کند.

کد خبر 1147087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha