۴۱ پروژه در گلپایگان به بهره برداری رسید

خضری از افتتاح ۴۱ پروژه گردشگری، خدماتی، ابخیزداری، گلخانه ای، دهیاری با اعتباری بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان در گلپایگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان،  «مصطفی خضری» در جمع خبرنگاران  از افتتاح ۴۱ پروژه با اعتباری بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان در گلپایگان خبر داد و گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان‌ این پروژه ها از اعتبار دولتی و ۱۶۰ میلیارد تومان آن بخش خصوصی هزینه کرده است و هشت طرح گردشگری، خدماتی، ابخیزداری، گلخانه ای، دهیاری به صورت نمادین به بهره برداری رسید.
معاون استاندار اصفهان با اظهار تاسف و عذرخواهی از مشکل سالها مانده جاده سراور که تلفات انسانی داشته است، از پیگیری برای حل آن خبر داد و تاکید کرد: استاندار اصفهان هر دو هفته یکبار در شهرستان‌ها سفر استانی دارد و شورای هماهنگ شهرستانی برگزار می کند و به این مشکلات رسیدگی می کند.


وی تلاش دولت را تفویض اختیار از وزارت خانه به استانداری ها و از استانداری ها به شهرستان ها برای تمرکززدایی و حل مشکلات مردم عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری شورای هماهنگی شهر و شهرستان هر دو هفته یکبار در یک شهرستان از گام های مقدماتی این تفویض اختیار است.
 در ادامه «محمد رضا عسگریان» با اشاره با نیاز سرمایه گذاران برای زمین در گلپایگان از تلاش ها برای بهره برداری از فاز سوم شهرک صنعتی گلپایگان و شهرک صنعتی گلشهر خبر داد.
 

 

افتتاح دو پروژه گلخانه ای 
در ادامه «امیر حسین شهبازی» در حاشیه افتتاح پروژه آبیاری کم فشار و ایستگاه پمپاژ آب برای ۴۳ هکتار زمین گفت: این پروژه ۶۴۶ میلیون تومان اعتبار ملی و ۱۷۶ میلیون تومان آورده شخصی هزینه شده است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی گلپایگان با یاد آوری اینکه سطح اراضی شهرستان را ۳۵ هزار هکتار است که ۱۸ هزار هکتار ان کشت و تنها هفت هزار هکتار آن آبیاری نوین می شود، بیان کرد: حدود ۱۰۰ هکتار گندم و جو توسط این شخص به روش تیپ کاشته شده است و در حال ایجاد گلخانه ۱۲ هکتاری برای کاشت صیفی است که نتیجه آن اشتغالزایی ۲۰۰ نفر در هنگام برداشت و حداقل ۳۰۰ نفری با افتتاح گلخانه ها است و بخش خصوصی تاکنون حدود پنج میلیارد تومان در این زمبن های زراعی هزینه کرده است.

وی به پروژه گلخانه هفت هزار متری گلشهر با هزینه حدود پنج میلیارد تومان در گلشهر که دو میلیارد آن آورده شخصی و باقی آن وام بانکی است، اشاره کرد و افزود: این گلخانه برای ۱۰ نفر اشتغالزایی کرده است و سهل انگاری در صادرات که سبب منع صادرات شد، خسارت جبران ناپذیری به تولید وارد شده است.
 

 

بافت روستای تیکن ثبت ملی می شود

 در ادامه «مصطفی قانونی» با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستي گلپایگان در حال تلاش برای ثبت ملی بافت تاریخی و روستای تیکن است گفت: اولین اقامت گاه بوم گردی روستای تیکن با زیر بنای ۴۸۰ مترمربع و متعلق به عصر قاجار با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی بازسازی و افتتاح شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گلپايگان، بوم گردی روستای تیکن را یازدهمین اقامتگاه به بهره برداری رسیده شهرستان گلپايگان و اولین مورد آن پس از دو سال بیماری کرونا خواند و بیان کرد: این اقامت گاه در هشت اتاق و ظرفیت پذیرش ۴۰ نفر را دارا است و در مسیر قدیمی جاده ابریشم از همدان به اصفهان قرار دارد.
به گزارش شبستان مدیر این بوم گردی، جذب گردشگر با محوریت اکو توریسم و طبیعت گردی را محور اصلی کار این بوم گردی بیان کرد.

 

کلنگ ستاد فرماندهی شهرستان گلپایگان به زمین خورد

 در ادامه «علی سبحانی»  ساختار اماکن نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان را مناسب خدمت به جمعیت شهرستان ندانست و از تلاش های دوساله برای احداث ساختمان ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان سخن گفت و بیان کرد: اعتبار لازم برای ساخت این مکان را به وسیله تهاتر املاک تامین شد دولت اعتباری برای ساختمان جدید نداده است
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان زیر بنای این ساختمان را دو هزار مترمربع و ۱۱ واحدسازمانی ۸۵ و ۱۱۰ متر مربعی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی و تحویل ۲۰ تا ۲۴ ماهه بیان کرد.

به گزارش شبستان، معاون استاندار در حاشیه افتتاح پروژه های شهرستان به دیدار والدین دو شهید عبدالرضا و مرتضی علیشایی در روستای تیکن رفت و پای صحبت های آنان نشست./

کد خبر 1147105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha