دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی نتیجه ایثار و ایستادگی ملت است/ افتتاح و کلنگ زنی ۲۴۳ طرح در دهه فجر

بهرام نیا با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ساز بارقه های امید برای مردم ایران و همه آزادیخواهان جهان شد، گفت: دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی نتیجه عزم و اراده، ایثار و ایستادگی ملت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام پایان مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع باشکوه مردم ایلام، اظهار کرد: با رجوع تاریخ، مشاهده می کنیم که این انقلاب برگرفته از نارضایتی هایی بود که توسط نظام استبدادی پهلوی و استکبار جهانی بر این مردم جاری و ساری شد.

 

«حسن بهرام نیا» ابراز کرد: این نارضایتی ها موجب شد که جبهه مردمی به واسطه رهبری داهیانه امام راحل، تشکیل شده و جرقه ای ایجاد شد و موجی را رقم زد که زمینه ساز بارقه های امید برای مردم ایران و همه آزادیخواهان جهان شد و این انقلاب طلیعه فجر پیروزی مبارک حضرت امام عصر(عج) در سرار جهان است.

 

وی بیان کرد: فراموش نمی کنیم در دوران پهلوی، مردم ما در حاشیه شهرها و روستاها زندگی می کردند، در رنج بودند، بیش از ۵۰ درصد مردم مشکلات معیشتی و مالی داشتند، فساد، فحشا، بی عدالتی، رشوه خواری و نظام ارباب و رعیتی و از همه مهم  تر پایمال شدن دین مردم به گونه ای بود که مردم ایران، در سختی بودند،  همه اینها، موجب شد تا این موج ایجاد و منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۵۷  گردد.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: به واسطه انقلاب اسلامی بود که نظام سلطه، همینه اش و هژمومنی آن در منطقه و جهان از بین رفت و این شد که نظام سلطه به رهبری آمریکای جنایتکار، انقلاب اسلامی را برنتابید و با همه ساز و کارهای سخت، نرم و هوشمندانه برای اضمحلال این نظام تلاش کرد و از مصادیق آن اینکه در جهات اربعه کشور ناآرامی هایی را ایجاد کرد.

 

وی ابراز کرد: دشمنان نظام و انقلاب با ترور، با هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین ایجاد نا امنی های داخلی، تحریم های ظالمانه برای اینکه این انقلاب را شکست دهند، تلاش کردند، ولی به لطف خدا و به برکت معنویتی که این مردم داشتند از نظام الهی احساس کردند ،همچنان موفق تر از گذشته در صحنه جضور پیدا کرده و نقشه های شیطانی را نقش بر آب کردند.

 

بهرام نیا یادآور شد: علی رغم همه این تهدیدها و فشارها، ملت ایران اسلامی نه تنها همه مصائب را پشت سر گذاشته بلکه در مباحث فناوری، تکنولوژی، نظامی، اقتصادی، دریایی و علوم پزشکی، دارویی و سلول های بنیادی پیشرفت کرد و دستاوردهای را تقدیم مردم نمود، این دستاوردها نتیجه عزم و اراده، ایثار مردم و به ویژه شهدای دفاع مقدس و سه هزار شهید استان ایلام بود.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه دستاوردهای زیادی داریم و از مصادیق آن علوم نوین هوا و فضا است، گفت: کشور ما با وجود یک پایگاه های علمی، دانشگاه ها با داشتن ۱۸ دانشگاه برتر در سطح جهان امروز رتبه ۱۷ علمی جهان را در اختیار دارد، یکی از دستاوردهای مهم که روز گذشته توسط مسئولان مربوطه از آن رونمایی شد، موشک پیشرفته خیبر بود که این موشک پیشرفته دارای شعاع بیش از ۱۴۵۰ کلیومتر است، این موشک دور برد و نقطه زن است و در مقام مقایسه با مشابه خودش یک سوم وزن کمتر دارد و یک ششم زمان کمتر برای آماده سازی و شلیک در مقایسه با  مشابه آن وقت نیاز دارد.

 

وی افزود: این موشک دور برد، می تواند در برابر سپرهای آهنین هوشمندانه عبور کند و به صورت نقطه ای به هدف برخورد کند، این همه، دستاوردهای نظام و انقلاب است که به همت جوانان این مرز و بوم، حاصل شده است، امروز نه تنها قدرت بازدارندگی داریم، بلکه می توانیم دشمنان نظام و ملت ایران را در کیلومترها دورتر مورد هدف قرار دهیم.

 

بهرام نیا با بیان اینکه باید قدر این نظام را بدانیم، گفت: حتی امروز دشمنان نظام و  انقلاب اسلامی به این دستاوردها اعتراف می کنند و وظیفه امروز من و شما، توجه به فصل الخطاب مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان است که فرمودند شما میوه دل این مردم هستید و آینده ساز این مردم و مملکت هستید، پس با جهاد تبیین کار را شروع کنید.

 

وی با تاکید بر اینکه  جهاد تبیین یعنی اینکه در هیچ زمینه ای نسبت به جبهه مقابل نباید حرکت انفعالی داشته باشیم، ابراز کرد: جهاد تبیین یعنی اینکه دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی از جمله دستاوردهای علمی، هوا فضا، هسته ای صلح آمیز و سایر عرصه ها را تبیین کنیم و در برابر این همه هجمه های همه جانبه رسانه های غربی و معاندین داخلی که سیاه نمایی می کنند، با سازوکارهای در اختیار  روشنگری کنیم و رسانه ها و همه کسانی که تریبون دارند و خدمات نظام را بازگو کنند.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه به برکت دهه فجر و گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان طرح های و پروژه های تاثیرگذار در زندگی مردم، افتتاح، کلنگ زنی و بهره برداری شده است، خاطرنشان کرد: در دهه فجر سال جاری ۲۴۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیازد تومان و اشتغالزایی ۱۸۹۰ نفر در استان ایلام افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی شده که نقش مهمی  در راستای توانمندسازی مردم استان ایلام دارد و باید گفت که این طرح ها و روند توسعه استان همچنان به برکت نظام اسلامی تداوم خواهد داشت.

کد خبر 1147225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha