انقلاب اسلامی تداوم انقلاب پیامبر (ص) است/صبر و مقاومت لازمه عبور از مشکلات است

حجت الاسلام سعیدی گفت: انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه موسی بن عمران است، این انقلاب تداوم بخش انقلاب پیامبر اعظم است و می خواهد ضربه هایی که به ۱۱ امام وارد شده را جبران کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «علی سعیدی» در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۲۲ بهمن) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: بعضی از اسناد می گویند از زمان حضرت موسی (ع) تا حضرت عیسی (ع)، ۱۹۰۰ سال طول کشید و از زمان حضرت عیسی (ع) تا زمان پیامبر گرامی اسلام ۵۷۰ سال طول کشیده است یعنی از زمان حضرت موسی (ع) تا زمان پیامبر (ص) بیش از ۲ هزار سال طول کشیده است.

 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا ادامه داد: ۱۳۲ بار در قرآن از حضرت موسی سخن به میان آمده است و بر اساس آیات قرآن رسالت موسی بن عمران این بود مردم را از ظلمات، کفر، شرک و عصیان بیرون آورد و به نور هدایت کند.

 

وی عنوان کرد: چرا انقلاب پیامبر (ص) تا انقلاب حضرت موسی (ع) ۲ هزار سال طول کشیده چرا قرآن ما را به تاریخ گذشتگان ارجاع می دهد زیرا تاریخ و تحولات تاریخی قابل تکرار است و می خواهد بگوید پیامبر به امتت بگو همه آن نکات مثبتی که امت موسی بن عمران انجام داده اند تا پیروز شدند اگر انجام دهند پیروز می شوند و اگر اشتباهات آنها را انجام دهند، مطمئن باشند همان بلاها که بر سر بنی اسرائیل آمد بر سر این امت می آید.

 

حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: قرآن می فرماید «و ذکر هم بایام الله» و همه ما باید بدانیم تحولات تاریخی قانونمند است و نه تنها تاریخ دوران حضرت موسی (ع)، بلکه تاریخ حضرت آدم (ع) هم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی توضیح داد: قرآن علل و عوامل پیروزی یک انقلاب را بیان می کند، همچنین علت سقوط را، بنی اسرائيل پای رهبری ایستادند و سختی ها را تحمل کردند و آن وعده ای که خداوند متعال در خصوص بنی اسرائيل داده بود محقق ساخت.

 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اعلام کرد: ادامه انقلاب قانون دارد بنی اسرائيل به عهد و پیمان ها وفادار نبودند و گرفتار شدند.

 

وی اظهار کرد: ما با انقلاب های گذشته در مسائلی مشترک هستیم یک موضوع، تکلیف است همه تکالیفی که بر عهده امت موسی بن عمران بود بر عهد ه امت پیامبر (ص) بود و بر عهده ما هم هست و خداوند شهروند درجه دو ندارد و همه درجه یک هستند.

 

حجت الاسلام سعیدی افزود: دومین نکته اشتراک ما با انقلاب های گذشته در قانونمندی تاریخ است، اگر درست عمل کنیم انقلاب ادامه می یابد و ایستادگی مردم در این امر مهم است، البته ملت ایران تا اینجا خوب عمل کرده اند و هر جا احساس کردند انقلاب به خطر افتاده به میدان آمدند ولی همچنان خطر درکمین انقلاب است.

 

وی گفت: این انقلاب ادامه دهنده راه موسی بن عمران است، این انقلاب تداوم بخش انقلاب پیامبر اعظم است و می خواهد ضربه هایی که به ۱۱ امام وارد شده را جبران کند.

 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا خاطر نشان کرد: تکلیف ما مضاعف نسبت به گذشتگان است زیرا ۸ هزار سال تاریخ در برابر ماست و مبادا اشتباه کرده و به خطا رویم و اغواگری دشمنان خارجی ذهن ما را منحرف کند.

 

وی گفت: ما می دانیم مشکلات موجود را که بخشی از این مشکلات به دشمن خارجی و بخشی به ناکارآمدی برخی مدیران گذشته برمی گردد و امروز دولت انقلابی داریم که می خواهد آرمان های رهبری را پیاده کند و نیاز به صبر، مقاومت و حوصله وجود دارد.

 

حجت الاسلام سعیدی یادآور شد: برخی ضعف ها و اشتباهات به حرکت انقلاب لطمه می زند اگر ملتی دست از جانشین رهبری بردارد گرفتار فتنه گری به نام سامری شود و نمی تواند انقلاب را ادامه دهد.

 

کد خبر 1147290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha