دشمن کم فروغی ملت ایران و جمهوری اسلامی را نخواهد دید/ انقلاب اسلامی ما را از ننگ وابستگی نجات داد

قنبری گفت: استقلال، آزادی، عزت ملت ایران و عظمت انقلاب اسلامی هرگز خاموش شدنی نیست و دشمن یک لحظه هم کم فروغی مردم و انقلاب اسلامی را نخواهد دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حشمت الله قنبری» امروز (جمعه ۲۲ بهمن) در اجتماع مردم گرگان در مصلی وحدت این شهر اظهارکرد: ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و ایامی که به نام مبارک دهه فجر است، می گذرد. در این ایام هم جشن های انقلاب برگزار می شود و هم اینکه مقامات گزارش عملکرد و اقدامات خود را برای افکار عمومی تبیین و تشریح می کنند.

 

این استاد دانشگاه و کارشناس مذهبی با طرح این پرسش که آیا گزارش عملکرد دولت ها، دستاورد انقلاب اسلامی است یا نه، گفت: این گزارش ها دستاورد انقلاب نیست بلکه انقلاب فرصت خدمت به مردم را به بخشی از فرزندان این مردم داد تا افراد شایسته را برای اداره کشور بسیج کنند. اما انقلاب اسلامی، فرهنگ عمیق و دقیق و یک روح معنویت تام و تمام برخاسته از دین بود که در روزگار ما با زعامت یک مرجع تقلید عظیم الشان شیعه و با حماسه آفرینی مردم مجاهد، ظهور و بروز یافت.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی، روح خود را از اسلام گرفته بود و تداوم این راه که برگرفته از حقیقت تابناک فرهنگ عاشورا بود تا امروز ادامه دارد. 

 

قنبری ادامه داد: مردم زمانی که به پیروی از امام خمینی (ره) پا به میدان گذاشتند ۳ مطالبه داشتند که در شعارهای آنان بروز و ظهور داشت. استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خواسته های اساسی مردم ایران بود.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، استقلال را به کشور بازگرداند، گفت: ما قبل از انقلاب اسلامی، مردمی بودیم که به رغم پیشینه و تمدن چند هزار ساله در سایه سلطنت پدر و پسری زندگی می کردیم که دست نشانده های آمریکا و انگلیس بودند.

 

قنبری خاطرنشان کرد: هرچند در این کشور پادشاهان و سلطنت های زیادی بر سر کار آمدند اما هیچ دوره ای به لحاظ وابستگی به نظام سلطه و تحمیل پذیری از استکبار مانند دوران پهلوی نبود. رضاخان و پسرش در محاسبات امام خمینی (ره) در سینه به سینه شدن با استکبار، به حساب نمی آمدند و اگر امام راحل آنها را مخاطب قرار می داد برای این بود که آنها پیکان نظام سلطه بودند.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، این رژیم منحط و پوسیده را در هم کوبید، ادامه داد: انقلاب اسلامی ننگ وابستگی و دست نشاندگی را پاک کرد و برای اولین بار سرنوشت کشور را در دست مردم ایران قرار داد.

 

این استاد دانشگاه افزود: نظام اسلامی عزت، شرف و آزادگی اش را در پرتو استقلالی به دست آورد که در سایه اسلام به آن رسید. نظام استکبار حق حاکمیت ملت ها را به رسمیت نمی شناسد و ارزشی برای حیات انسانها قائل نیست، امروز ایران اسلامی در دنیا کشوری مستقل است و در مقابل هجوم های نظام سلطه نام ایران در بین آزادی خواهان جهان تبلور دارد.

 

وی توضیح داد: درست است که مردم ایران قبل از انقلاب هم مسلمان بودند اما سرنوشت کشور در دست یهود یا جریان های وابسته به یهود مانند بهائیت بود. گاهی دوسوم تا نیمی از سران کشور بهائی بودند اما انقلاب اسلامی ما را از ذلت و ننگ نجات داد تا آزادنه انتخاب کنند.

 

قنبری گفت: در دوران انقلاب اسلامی همه دولت ها محصول اراده خودمان بودند. هر آنچه هم اتفاق افتاد حاصل اراده و انتخاب همین مردم بود که قصاوت درباره آنها به تاریخ سپرده خواهد شد.

 

وی استقرار جمهوری اسلامی را از دیگر دستاورد انقلاب اسلامی برای ملت ایران عنوان کرد و گفت: تبدیل سلطنت به یک حکومت مردمی برپایه اسلام و ارزش ها و آرمان های الهی دستاورد بزرگی است. سرنوشت تنها کشور شیعه در کاخ سفید و کاخ های انگلیس تعیین می شد و این ننگ بزرگی بود.

 

قنبری افزود: مردم با ارزش های اسلامی در نظامی اسلامی شرایط نوین سیاسی را تجربه کردند و برای حفظ آن بالاترین رشادت ها را کردند و بیش از ۲۰۰ هزار شهید پای انقلاب اسلامی گذاشتند‌. امروز خانواده های معظم شهدا و جانبازان از آنچه در راه خدا و اسلام دادند پشیمان نیستند چون کار برای خدا پشیمانی ندارد و سبب عزت در دنیا و آخرت می شود.

 

وی ادامه داد: در این ۴۰ سال بعد از انقلاب کارهایی که مردم و فرزندان ایران انجام دادند در گستره بین المللی قابل دفاع است اما آیا این کارها در حوزه های مختلف در تراز انقلاب اسلامی بوده، پاسخش حتما نه است. در این ۴۳ سال هرجا کار کشور و مردم را به اهل انقلاب سپردیم موفق بودیم و هرجا که مدیریت کشور دست افرادی افتاد که با انقلاب فاصله داشتند و همراه نبودند، آسیب دیدیم.

 

این استاد دانشگاه اظهارکرد: در صنایع دفاعی کار را به افراد انقلابی سپردیم و در کمتر از دو دهه نظام سلطه حیرت کرد اگر فرزندان این انقلاب در صنایع دفاعی نبودند ما پنجمین جنگ جهانی را هم تجربه می کردیم اما عزم انقلابی فرزندان این کشور صورت نظام سلطه را شکسته است.

 

وی افزود: وقتی مقاومت اسلامی در اختیار فردی انقلابی قرار گرفت در سایه نام قاسم سلیمانی هیچ مکر و توطئه دشمن اجازه بروز و ظهور پیدا نکرد. اسرائیلی که در ۶ روز کشورهای عربی را شکست داده بود امروز در یک باریکه به دور خودش دیوار کشیده و در عراق، سوریه، لبنان و یمن شاهد مقاومت اسلامی هستیم.

 

قنبری تاکید کرد: هرجا کار انقلاب به دست آدم انقلابی افتاد، کارها به خوبی پیش رفت اما وقتی ما مردم کار را به آدم غیرانقلایی می سپاریم نباید توقع کار انقلابی داشته باشیم و کارها روی زمین می ماند.

 

وی  گفت: استقلال، آزادی، عزت ملت ایران و عظمت انقلاب اسلامی هرگز خاموش شدنی نیست و دشمن یک لحظه هم کم فروغی مردم و انقلاب اسلامی را نخواهد دید.

 

 

کد خبر 1147313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha