بازتاب جشن ملی ۱۴۰۰ ایران در رسانه‌های خارجی

رسانه های خارجی مقیم ایران با حدود ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در سراسر کشور را پوشش خبری دادند و سایر رسانه‌ها و مطبوعات جهان نیز به طور گسترده مشارکت مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را مورد توجه قرار دادند.

ه گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مراسم روز ۲۲ بهمن راس  ساعت ۹:۳۰ صبح  در حدود ۱۵۰۰  شهر و  در بیش از ۳۰۰۰  روستاهای کشور آغاز شد. این مراسم در تهران و تمامی شهرها با رنگبندی قرمز ، به صورت خودرویی خانوادگی و موتوری برگزار شد و در دیگر شهرها با حفظ تمام دستورالعمل های بهداشتی، راهپیمایی محدود انجام می‌شد.

 

بنابراین گزارش، رسانه های خارجی مقیم با حدود ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در سراسر کشور را پوشش خبری دادند. همچنین سایر رسانه‌ها و مطبوعات جهان نیز به طور گسترده مشارکت مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را مورد توجه قرار دادند.

 

پایگاه اینترنتی شبکه‌"ای بی سی نیوز" در گزارشی نوشت: به مناسبت چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ ایران امروز هزاران دستگاه خودرو و موتور سیکلت در خیابان‌ها به حرکت در آمده اند و جمعیت مردمی با در دست داشتن پرچم ایران در حال شعار دادن هستند و پلاکارد‌هایی را به همراه دارند که بر روی آن‌ها «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» نوشته شده است، گرچه بخاطر نگرانی‌های مرتبط با همه گیری کرونا برای دومین سال متوالی شمار کمتری از مردم پیاده در این مراسم شرکت می‌کنند.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: جشن ۲۲ بهمن هم‌زمان با مذاکرات وین با قدرت‌های جهانی جهت احیای توافق هسته‌ای در حال برگزاری است. ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق برجام خارج شد و تحریم‌هایی را اعمال کرد و ایران نیز به طور تدریجی تعهداتش را کاهش داد. کسانی که در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرده‌اند پلاکاردهایی را به اهتزاز در آوردند و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. این دومین سالگردی بود که این جشن به دلیل همه‌گیری کرونا با ماشین برگزار شد.

 

روزنامه تایمز هند در گزارشی نوشت که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تعداد اشخاصی که به صورت پیاده در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند محدود بود اما خیل عظیمی از ماشین‌ها و مورتورسیلکت‌ها در این جشن شرکت کردند. در این راهپیمایی شعارهای زیادی داده شد و پلاکاردهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به اهتزاز درآمد.

 

پایگاه خبری العهد در گزارشی نوشت که میلیون‌ها ایرانی در مراسم راهپیمایی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند. استان ها و شهرهای مختلف ایران از ساعات اولیه صبح امروز (جمعه) شاهد برگزاری مراسم راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بودند. راهپیمایی خودرویی و موتوری در بیشتر مراکز استان ها برگزار شد و شهرهایی که از نظر انتشار ویروس کرونا مناسب هستند، راهپیمایی پیاده نیز برگزار شد.

 

خبرگزاری آناتولی در گزارشی نوشت که هزاران نفر سوار بر ماشین و موتورسیکلت به مناسبت چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب در خیابان‌ها به حرکت درآمدند. کاروان موتوری و خودرویی از ساعات اولیه روز جمعه از اقصی نقاط تهران به سوی میدان آزادی - که یکی بزرگترین نقاط تهران است - آغاز شد. شرکت‌کنندگان پرچم سه رنگ ایران را از شیشه خودروهایشان برافراشتند و سرود ملی فضای شهر را پر کرد. مشابه این جشن در شهرهای بزرگ نظیر اصفهان، همدان، تبریز ، مشهد و قم نیز برگزار شده است.

 

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین در گزارش خود نوشت که هزاران ماشین و موتورسیکلت روز جمعه در جشن پیروزی انقلاب به سوی میدان آزادی به حرکت درآمدند. مردم پرشور ایران نیز از نقاط مختلف تهران با اهتزاز پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران با پای پیاده به سوی میدان آزادی به حرکت درآمدند و شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

 

شبکه لبنانی المیادین نیز مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران را به طور زنده پوشش داد و خبرنگار این شبکه که در میان راهپیمایی کنندگان بود تاکید کرد که علیرغم انتشار ویروس کرونا مردم ایران به صورت موتوری و خودرویی در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت کردند.

 

 

کد خبر 1147322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha