بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در رسانه های عربی

رسانه های عربی همچون المنار، المیادین و العهد به پوشش خبری مراسم چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: امروز جمعه 22 بهمن ماه، مصادف با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ایران شاهد برگزاری جشن است.

 

به همین مناسبت رسانه های خارجی اعم از عربی و انگلیسی شاهد پوشش خبری این مراسم بود. در همین راستا به بازتاب چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه های عربی می پردازیم:

 

المنار

شبکه خبری المنار نوشت: راهپیمایی جشن پیروزی انقلاب اسلامی با رعایت نکات بهداشتی در برخی از شهرهای ایران برگزار شد و این مراسم در شهرهای قرمز با خودرو و موتور برگزار شد. راهپیمایی درر حدود یک هزار و 500 شهر  بیش از سه هزار روستا برگزار شد.

 

در تهران نیز راهپیمایی کنندگان با خودرو و موتور در 12 مسیر تعیین شده به سمت میدان آزادی رفتند.رسانه های خارجی و محلی و عکاسان و خبرنگاران نیز برای پوشش خبری حضور داشتند.

 

العهد

شبکه خبری العهد نیز به پوشش لحظه به لحظه مراسم چهل  و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت. شبکه العهد آغاز مراسم چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را اعلام کرد و سخنان آیت الله رئیسی را پوشش می دهد.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود در پیش ‌خطبه نماز جمعه این هفته تهران که همزمان با چهل و سومین سالگرد  پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، با تبریک ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیدشدت یاد امام (ره) و شهدا ، اظهار کرد: ۲۲ بهمن یوم الله است. همه روزها روزهای خداست، اما چرا یک روز یوم الله می شود؟ جلوه قدرت الهی از غیر مجاری عادی، آن روز را روز خدا می‌کند. در ۲۲ بهمن جلوه قدرت الهی به دست مردم ایران و به رهبری   امام جاری شد.

 

اسپوتنیک

خبرگزاری «اسپوتینک» روسی به زبان عربی نیز به پوشش راهپیمایی پرداخت. این خبرگزاری همزمان با آغاز راهپیمایی، یک ویدئو از راهپیمایی موتوری و چند تصویر از حضور مردم در این جشن را منتشر کرد و نوشت: «آغاز فعالیت مردم در تهران، پایتخت ایران، به مناسبت بزرگداشت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران».

 

المیادین

شبکه تلویزیونی المیادین سخنان رئیس جمهور ایران را به مناسبت مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران  پخش کرد و به نقاط اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تأثیرگذاری آن در روند معادلات منطقه ‌ای پرداخت.

 

خبرگزاری آناتولی

آناتولی ترکیه با پوشش چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران نوشت:  رژه موتورسواران از نقاط مختلف آغاز شد و به سمت میدان آزادی تهران رفتند. این درحالی است که برای دومین سال متوالی است که به دلیل همه گیری کرونا، جشن‌ انقلاب به این شکل محدود می ‌شود.

کد خبر 1147347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha