انقلاب اسلامی عزت را به کشور بازگرداند/ عزم جدی جهت رفع مشکلات خوزستان

خلیلیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی عزت را به ایرانیان برگرداند و استعمار و استبداد را به تاریخ سپرد گفت: پس از پیروزی انقلاب، کشور در مسیر سازندگی، پیشرفت و آبادانی قرار گرفت و پس از چهار دهه موفقیت‌های زیادی در ابعاد و حوزه‌های مختلف حاصل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (جمعه ۲۲ بهمن) در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مصلای نمازجمعه اهواز برگزار شد، با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: دهه فجر یک جشن ملی برای همه ایرانیان است چرا که به بیش از یک صد سال استعمار و استبداد در ایران پایان داد.

 

استاندار خوزستان افزود: تا حدود ۲۰۰ سال پیش ایران یکی از پنج امپراطوری بزرگ بود اما در دوره پادشاهان قاجار به دلیل ضعف و سستی این پادشاهان و به دنبال آن ضعف ایران، کشور در مسیری قرار گرفت که استعمار خارجی در حمایت پادشاهان و تعیین وزرا دخالت و پادشاهان را عزل و نصب می‌کردند و با این نفوذ عزت ایران از بین رفته بود.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عزت را به ایرانیان برگرداند و استعمار و استبداد را به تاریخ سپرد اضافه کرد: البته توطئه‌های زیادی علیه انقلاب اسلامی ایجاد شد اما فتنه‌ها و دسیسه‌ها یکی پس از دیگری خنثی شد به طوری که در دفاع مقدس پس از ۲۰۰ سال برای اولین بار موفق شدیم دشمن متجاوز را از خاک کشور بیرون کنیم و اجازه ندادیم حتی یک سانتی متر از خاک این سرزمین را دست دشمن بیفتد.

 

خلیلیان انقلاب اسلامی ایران را یکی از بزرگترین انقلاب‌های تاریخ دانست و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در مسیر سازندگی، پیشرفت و آبادانی قرار گرفت و پس از چهار دهه موفقیت‌های زیادی در ابعاد و حوزه‌های مختلف همچون آب، برق، کشاورزی، هوا فضا، هسته‌ای، پزشکی حاصل شد.

 

وی با اشاره به پیشرفت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابراز کرد: هر ساله سازمان بین‌الملل شاخص توسعه کشورها را بررسی و اعلام می‌کند که بر اساس این محاسبات ایران در سطح کشورهای با توسعه بالا قرار گرفته و این در حالی است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در رده کشورهای با توسعه ضعیف قرار گرفته بودیم.

 

استاندار خوزستان بر بیان و انعکاس اقدامات انجام شده ایران با مشکلات تورم و ناشی از تحریم‌ها در یک دهه اخیر تاکید کرد و ادامه داد: پایه و اساس صنعت در ابعاد مختلف در ایران مستحکم است که این موضوع کمک می کند بر اساس توانایی های خود کشور را بسازیم.

 

وی با اشاره به اینکه مسیر پیشرفت و توسعه تا سال ۹۰ اوج اقتصاد ایران را نشان می‌دهد عنوان کرد: تکنولوژی، غنی‌سازی ۲۰ درصد و فرستادن ماهواره به هوا برخی از موفقیت‌های ایران بود که این موارد موجب شد آمریکا تحریم‌های خود علیه ایران را آغاز کند و از سوی دیگر نیروهای مزدور خود را به صورت نیابتی وارد منطقه کرد تا از نقاط مختلف به مرزهای ایران برسند اما به همت مدافعان حرم و در راس آنها سردار سلیمانی این توطئه‌ها خنثی شد.

 

خلیلیان با بیان اینکه دشمن با اعمال تحریم‌ها قصد داشت اقتصاد ایران را به فروپاشی برساند که این هدف نیز محقق نشد خاطر نشان کرد: برجام نیز یکی دیگر از اقداماتی بود با تدبیر مقام معظم رهبری خنثی شد؛ آنها می خواستند نظام جمهوری اسلامی را از درون تهی کنند که این توطئه نیز به نتیجه نرسید.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اثر تحریم‌ها نیز بسیار کاهش یافته و اکنون دشمن به دنبال مذاکرات است تا مشکلات را از دید خودشان برطرف کنیم ادامه داد: ما باید بر اساس توانایی خود کشور را پیش بریم و امیدواریم بتوانیم با توسعه کشور، اهداف جمهوری اسلامی را سریع‌تر محقق کنیم.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان امروز در مسیر توسعه قرار گرفته و در حال رفع مشکلات این استان هستیم تاکید کرد: در مصوبات سفر ریاست‌جمهوری خوشبختانه ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات بودجه‌ای، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه سرمایه‌گذاری و بیش از هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای پشتیبانی از تولید، اشتغال‌زایی و ازدواج جوانان در نظر گرفته شد.

 

وی با اشاره به اینکه در اولین تخصیص به سفرهای استانی از پنج هزار میلیارد تومان، یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان معادل ۲۵ درصد اعتبار برای خوزستان در نظر گرفته شد اضافه کرد: همچنین مشکلاتی در شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه داشتیم که با پیگیری دولت مشکل برطرف شد که امیدواریم این صنعت تا سال آینده به سودآوری برسد.

 

خلیلیان عنوان کرد: همچنین در پی شرایطی که ایجاد شد، بلافاصله با تغییر الگوی کشت گندم را در دستور کار قرار دادیم و کشت کلزا و چغندر را که باید در مهر ماه انجام می‌شد را کاهش دادیم تا آب سدها مدیریت و به بارندگی آذر و دی ماه برسیم.

 

وی یاد آور شد: دولت عزم خود را برای پشتیبانی خوزستان که استانی ویژه است، جزم کرده و امیدواریم در ۲ تا سه سال آینده بسیاری از مشکلات این استان برطرف شود.

 

کد خبر 1147387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha