پیشرفت اسلامی نیازمند اصلاح فرهنگ و سبک زندگی است/توجه به مسکن برای ازدواج

حجت الاسلام کشوری گفت: پیشرفت و تحقق تمدن اسلامی نیازمند اصلاح فرهنگ و سبک زندگی در حوزه های مختلف مسکن سازی، تغذیه و معاشرت و نظام آموزشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «علی کشوری« در جمع مردم تیران و کرون در محل آستان مقدس امامزاده احمد(ع) تیران اظهارداشت: بسیاری از رفتارهای حاکم در بین مردم ناشی از فرهنگ های غربی بوده که بنیانگذار انقلاب اسلامی از همان اول تشکیل نظام نسبت به این موضوع تذکر دادند.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی افزود: امام راحل نسبت به غرب گرایان نگران بودند و امروز شاهد رفتارهای این افراد در تغییر مسیر انقلاب و گرایش به غرب و فرهنگ های غلط هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ اسلامی نباید در کشور و نظام ما نشان از عدم پیشرفت باشد، تصریح کرد: برخی ناهنجاری ها و فرهنگ های غلط را مصداقی از توسعه و پیشرفت می دادند که این غلط و آسیب های زیادی را برای جامعه به همراه دارد.

حجت الاسلام کشوری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن سازی و پیشرفت اسلامی گفت: پیشرفت و تحقق تمدن اسلامی  نیازمند اصلاح فرهنگ و سبک زندگی در حوزه های مختلف مسکن سازی، تغذیه و معاشرت و نظام آموزشی است و باید این وضع نابسمان در

برخی از حوزه ها اصلاح شود.

 

وی اصلاح ساختار و برنامه ریزی آموزش و پرورش را اصل مهم برای تمدن اسلامی بیان کرد و اذعان داشت: در کشور کارشناس مدافع وضع فعلی آموزش و پرورش نداریم و این وزارتخانه و ساختار اداری بر مبنای آموزش مباحث ریاضی و علوم و هندسه است و کاری برای آموزش مهارت های زندگی انجام نمی دهد.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی یادآورشد: در نظام آموزشی باید علاوه بر فعالیت علمی نسبت به توانمندسازی افراد برای مسائل خانوادگی مثل همسرداری، فرزند داری و روبرویی با مشکلات اجتماعی کار شود.

وی از مردم خواست تا این مقوله مهم را از نظام آموزشی و مسئولان مطالبه کنند و همچنین خودشان با استفاده از افراد توانمند برای تربیت فرزندان خود برنامه ریزی داشته باشند.

 

حجت الاسلام کشوری به سبک تغذیه نادرست در بین مردم هم اشاره کرد و اظهارداشت: ترویج غذای کنسرو شده و ناسالم صنعتی به سلامت جسم و روح مردم آسیب می زند.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود اوضاع سلامت مردم باید غذای سالم و طیب بین مردم وجود داشته باشد و سبک غذای غربی که مواد خوراکی حاوی مواد افزودنی است، از زندگی ها دور شود.

 

*توجه به مسکن برای ازدواج

این کارشناس دینی و مذهبی با اشاره به سبک زندگی و آپارتمان نشینی گفت: این چنین ساختمان سازی به نشاط و آرامش مردم لطمه می زند و اینگونه است که مردم خواهان تفریح در شهر هستند.

 

به اعتقاد وی، باید محیط های هزار متر مربعی به 25 میلیون خانوار ایرانی اختصاص پیدا کند و نباید در ساخت منزل دچار مشکل باشیم در حالی که زمین های زیادی را در کشور داریم.

حجت الاسلام کشوری یادآورشد: اختصاص این میزان زمین به هر خانوار ایرانی تنها 2 درصد از کل زمین های کشور است و اگر این کار رقم بخورد مقوله ازدواج جوانان هم رفع خواهد شد.

کد خبر 1147434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha