انتشار پادکست «سالگرد چهل و سه ساله انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن» در پیشاور

سیزدهمین شماره از پادکست خانه فرهنگ ایران در پیشاور با موضوع «سالگرد چهل و سه ساله انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن» در شبکه اجتماعی ساندکلاود به زبان پشتو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این برنامه 9 دقیقه و 4 ثانیه ای با گویندگی مجری پادکست عبدالرحیم درانی و مطرح نمودن سئوالات از ریاض احمد رضوی، فارغ التحصیل جامعه المصطفی و کارشناس منطقه ای آغاز شده است.

در این شماره از پادکست، ریاض احمد رضوی با اشاره به نقش حضرت امام خمینی(ره) در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به سئوالات مطروحه اظهار داشت: امام خمینی(ره) رهبر و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با عقاید والا، شخصیت، مبارزات و شجاعت خود و با مطرح نمودن اصل"نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" درس بزرگی را به همه ی مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان داد تا در مقابل استکبار شرق و غرب، جمهوری اسلامی را الگوی خود قرار دهند. این شعار، فراخوانی برای رسیدن به استقلال و آزادی بوده است.

وی در ادامه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) با شعار نه شرقی و نه غربی به معنای مطالبهِ کشوری مستقل آزاد، بدور از وابستگی به آمریکا و غرب بوده. و شاهد این امر مقاومت و همسوی ملت و دولت ایران برای تحقق این امر در طی 42 سال و با 8 سال دفاع مقدس و تحمل همه ی تحریم های ناجوانمردانه استکبارجهانی که توانسته است با گذشت این سال ها بدون وابستگی به کشورهای دیگر برپای خود ایستاده و با تمام مشکلات مقابله نماید.

این کارشناس منطقه ای افزود: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در بیانیه گام دوم انقلاب ضمن تاکید بر پیشینه انقلاب و تحمل دشواری‌های راه، با درنظرگرفتن دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، چشم‌انداز آینده انقلاب را در بخش‌های مختلفی از جمله: علمی و پژوهشی، معنویت و اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد را تبیین نموده اند.

ریاض احمد رضوی یادآورشد: مقام معظم رهبری علم و فناوری را جزو دستاوردهای برتر انقلاب اسلامی دانسته و از ثمرات و افتخارات بزرگ انقلاب یاد نموده و در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: محصول تلاش چهل سال کشور و ملتی مستقل، آزاد، مقتدر، با عزت، متدین، پیشرفته درعلم، انباشته از تجربه های گران بها، مطمئن و امیدوار، دارای تأثیر اساسی در منطقه و دارای منطق قوی در مسائل جهانی، رکوردار در شتاب پیشرفت‌های علمی، رکوردار در رسیدن به رتبه های بالا در دانش ها و فناوری های مهم از قبیل: هسته ای، سلول های بنیادین، نانو و هوا فضا و امثال آن، سرآمد درگسترش خدمات اجتماعی، سرآمد در انگیزه‌های جهادی میان جوانان، سرآمد درجمعیت جوانان کارآمد و بسی ویژگی های افتخارآمیز دیگر که همگی محصول انقلاب و نتیجه جهت گیری های انقلابی و جهادی می باشد.

وی درپایان گفت: تمام دستاوردهای حاصل شده، به دلیل مقاومت و خود باوری مردم ایران و مجاهدت و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای میسر گردیده است.

آدرس ساندکلاود:

https://soundcloud.com/hcxcg6hojpak/ci3bwykvcuzg?si=7cb4561ba06148a2809cb297628869aa&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

انتهای پیام/م

کد خبر 1147580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha