احداث ۴۱ کیلومتر سیل بند توسط دستگاه های مهندسی سپاه در مناطق سیل زده جنوب کرمان 

حسین معروفی گفت: در مجموع در این منطقه ۲۰ دستگاه مهندسی سپاه مستقر شده که تاکنون ۴۱ کیلومتر سیل بند در ۳ شهرستان احداث شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «حسین معروفی» در حاشیه بازدید از مکان های احداث سیل بند در رودبار جنوب، گفت: به دنبال وقوع سیل اخیر در جنوب کرمان به طور خاص در شهرستان های رودبار جنوب، قلعه گنج و منوجان با هماهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران و با توجه به نیاز منطقه مقرر شد دستگاه های مهندسی سپاه به مدت یک ماه مستقر شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در این راستا قرارگاه های خاتم، قدس، هوا فضای سپاه، تیپ ۳۸ ذوالفقار، تیپ دوم صاحب الزمان (عج)، سپاه ثارالله، بسیج سازندگی و لشکر ۴۱ ثارالله با مسئولیت معاونت مهندسی لشکر ثارالله برای احداث سیل بند منوجان، قلعه گنج و رودبار به طور ویژه زهکلوت و جازموریان پای کار آمدند.

وی یادآور شد: در مجموع در این منطقه ۲۰ دستگاه مهندسی سپاه مستقر شده که تاکنون ۴۱ کیلومتر سیل بند در ۳ شهرستان احداث شده است.

معروفی ابراز کرد: تاکنون در رودبار جنوب ۲۵ کیلومتر سیل بند به وسیله دستگاه های مهندسی لشکر ۴۱ ثارالله و قرارگاه قدس احداث شده و بخش زیادی از فعالیت دستگاه های مهندسی سپاه در این منطقه به ترمیم سیل بندها و بازسازی جاده ها اختصاص داده شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: قریب ۲۰۰ ساعت دستگاه های مهندسی سپاه در بازگشایی مسیر رودخانه ها فعالیت کردند و در این منطقه دستگاه های هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قریب ۱۰۰ کیلومتر راه هایی روستایی را بازگشایی کردند و توسط هوا فضا ۲ قنات در روستاهای بالا دستی لای روبی شده است.

وی اظهار کرد: در شهرستان منوجان نیز به وسیله دستگاه های تیپ دوم صاحب الزمان (عج)، تیپ ۳۸ و با کمک دستگاه های مهندسی که از مشهد آورده بودیم ۱۲ کیلومتر سیل بند احداث شد.

معروفی خاطرنشان کرد: در شهرستان قلعه گنج نیز با استقرار پنج دستگاه مهندسی قرارگاه خاتم تاکنون ۳ و نیم کیلومتر سیل بند احداث شده و تعریض رودخانه اصلی که بیشترین خسارت را به دنبال داشته در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اضافه کرد: در شهرستان کهنوج نیز در روزهای اخیر یک دستگاه بلدوزر و یک دستگاه کفی مستقر شد که مشکلات روستاهای نیازمند به استحکام را رفع کنند.

وی عنوان کرد: به دستور فرمانده کل سپاه پاسداران و از طریق هماهنگی های انجام شده با رده های سپاه و نیازی که در این شهرستان ها بوده و همچنین براساس تعهدی که سپاه به ستاد بحران کشور داشته تا پایان این هفته کلیه دستگاه های مهندسی سپاه در منطقه فعال هستند و به کار خود ادامه می دهند.

معروفی بیان کرد: امیدواریم با توجه به پیش بینی هایی که بر اساس مشکلات این چهار شهرستان انجام شده تا پایان هفته کار تمام شود و پس از این مدت اگر قرار باشد دستگاه ها در منطقه بمانند با توجه به این که بسیاری از کارهای سپاه و قرارگاه تعطیل شده بنابراین باید در این زمینه با مسئولین اجرایی فکر اساسی تری صورت بگیرد.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: از مسئولین اجرایی استان، استاندار، معاون عمرانی استاندار و فرماندهان این چهار شهرستان و مسئولین اداره راهداری انتظار داریم پشتیبانی جدی از مجموعه سپاه و دستگاه های ما انجام دهند تا بتوانیم در این روزهای باقی مانده اقدامات موثر تری را برای مردم انجام دهیم.

وی در خاتمه تصریح کرد: از مردم نیز انتظار داریم نسبت به آزادسازی مسیر و حریم رودخانه‌ها و اصلاح آن همکاری کنند تا در پی بروز بارندگی های آینده و بروز سیلاب‌های احتمالی، شاهد وقوع چنین حوادثی با این حجم از خسارات نباشیم.

کد خبر 1147614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha