تحقق صد در صدی برنامه نمونه برداری از مراکز تولیدی

مدیرکل استاندارد استان لرستان از تحقق صد در صدی برنامه نمونه برداری از مراکز تولیدی در لرستان خبر داد و گفت: استانداردسازی بستر رونق تولید و تقویت خدمات است.

« مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 942 مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی استان انجام گرفت.

 

وی افزود: این تعداد نمونه برداری به آزمایشگاه های اداره کل و آزمایشگاه های همکار جهت آزمون مطابق با استانداردهای ملی مربوطه، ارسال شده است.

 

مدیرکل استاندارد لرستان ادامه داد: بیشترین درصد نمونه برداری از واحدهای تولیدی به ترتیب مربوط به صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع ساختمانی و صنایع شیمیایی می باشد که با توجه به تعداد واحدهای تولیدی تحت پوشش در استان، توزیع نمونه برداری انجام شده است.

 

قنبریان خاطرنشان کرد: هم چنین در راستای نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی و تاسیسات گاز پر کنی، 786 مورد بازرسی از واحدهای تحت پوشش استان انجام گردید.

 

وی بیان کرد: کارشناسان استاندارد با حضور در واحدهای تولیدی اقدام به بازرسی و نمونه برداری تصادفی از کالاهای تولید شده می کنند و حضور مدیر کنترل کیفیت در تمام مراحل اعم از آماده سازی مواد اولیه، تولید محصول، کنترل کیفیت محصول نهایی، بسته بندی و انبارش از جمله موارد الزامی است که در این بازرسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار کرد: بر اساس ماده 19 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کارشناسان استاندارد مجاز هستند به محل های تولید، بسته بندي، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و يا خدمات مشمول استاندارهاي اجباري وارد شوند و به بازرسي و نمونه برداري بپردازند. 

 

کد خبر 1147732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha