افزایش ۷۲۳۲ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۲۳۲ واحدی معادل ۰.۵۷ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۵۳۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۸ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۱۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 2 اسفند) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 3560 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 277 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۲۳۲ واحدی معادل ۰.۵۷ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۵۳۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۸ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۱۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۷۸۴ واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۱۵۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۳۴۵۶ واحدی، عدد ۳۲۷ هزار و ۸۸۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۱۶۷ واحدی به رقم ۲۰۵ هزار و ۶۰۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۲۱۶۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۸۵۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۰۴۷ واحد افزایش به رقم ۹۸۰ هزار و ۶۹۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۵۳۴۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۷۱۲ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای وبملت، خودرو، فارس، خساپا، حکشتی، وبصادر، شتران به ترتیب با 678، 671، 646، 288، 221، 175، 157 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، خگستر - گسترش‌ سرمايه‌گذاري‌ ايران‌ خودرو، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، خنصير - مهندسي‌نصيرماشين‌ و وپست - پست بانك ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، وبملت، خودرو، وتجارت، اخابر و وبصادر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، پارسان و تاپیکو تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کالا(بورس کالای ایران) با ۴.۹۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای غاذر، حکشتی، حتاید و سخاش بود. همچنین نماد معاملاتی انرژی۱(نهادهای مالی بورس انرژی) با ۴.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فاما، ثامان، کپارس و پرداخت قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۱۹۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۷۴ هزار و ۲۳۶ نوبت معامله و به ارزش ۴۲ هزار و ۷۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

یادآور می شود: روز گذشته (یکشنبه اول اسفند) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۷۸۵ واحدی معادل ۰.۶۱  درصد، به یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۴۰۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۷۶ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۲۰ واحدی، به رقم ۳۱۴ هزار و ۳۹۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۶۵۷ واحدی، عدد ۳۲۴ هزار و ۴۳۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۱۲ واحدی به رقم ۲۰۳ هزار و ۴۴۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۸۳۲۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۸۰۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۹۴۱ واحد کاهش به رقم ۹۷۵ هزار و ۷۳۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۴۲۱۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۴۰ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، وغدیر، نوری، شبندر، تاپیکو و شتران با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وبملت، وتجارت، حکشتی و ونوین تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دامین(داروسازی‌ امین‌) با ۴.۸۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای غاذر، خنصیر، حفارس و فلامی بود. همچنین نماد معاملاتی غنوش(نوش‌ مازندران‌) با ۴.۹۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، کساوه، دزهراوی و کاب قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۶ هزار و ۹۶۰ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1147794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha