افزایش ۳۲۱۱ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۲۱۱ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، به یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۸۰۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۵ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 3 اسفند) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 2022 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 283 هزار واحدی قرار گرفت و این روند تا پاین روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش  3211 واحدی معادل 0.25 درصد، به یک میلیون و 284 هزار و 801 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 15 واحدی به ۱۷ هزار و 528 واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 792 واحدی، به رقم 316 هزار و 953 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش 778 واحدی، عدد 328 هزار و 659 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 487 واحدی به رقم 206 هزار و 31 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور 6460 واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و 661 هزار و 394 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 2393 واحد افزایش به رقم 983 هزار و 133 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 6342 واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و 457 هزار و 137 واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شتران با 450، فارس با 430، شپنا با 348، شبندر با 336، خودرو با 188، حکشتی با 124 و وبملت با 88 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، وبملت - بانك ملت، كالا - بورس كالاي ايران، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، شتران - پالايش نفت تهران و خگستر - گسترش‌ سرمايه‌گذاري‌ ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز در ادامه معاملات بورس تهران بیش از پنج میلیارد و ۴۳۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۳۴ میلیارد ریال و در ۳۶۱ هزار و ۳۲۵ نوبت معامله شد و بیش از هشت میلیارد و ۹۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۴ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال و در بیش از ۶۱۲ هزار و ۷۴۴ نوبت معامله شد.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (دوشنبه 2 اسفند) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۲۳۲ واحدی معادل ۰.۵۷ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۵۳۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۸ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۱۳ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۷۸۴ واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۱۵۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۳۴۵۶ واحدی، عدد ۳۲۷ هزار و ۸۸۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۱۶۷ واحدی به رقم ۲۰۵ هزار و ۶۰۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۲۱۶۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۸۵۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۰۴۷ واحد افزایش به رقم ۹۸۰ هزار و ۶۹۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۵۳۴۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۷۱۲ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، وبملت، خودرو، وتجارت، اخابر و وبصادر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، پارسان و تاپیکو تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کالا(بورس کالای ایران) با ۴.۹۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای غاذر، حکشتی، حتاید و سخاش بود. همچنین نماد معاملاتی انرژی۱(نهادهای مالی بورس انرژی) با ۴.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فاما، ثامان، کپارس و پرداخت قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۱۹۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۷۴ هزار و ۲۳۶ نوبت معامله و به ارزش ۴۲ هزار و ۷۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1147800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha