۵۵ هزار جلد کتاب به نهادهای فرهنگی سراسر کشور اهدا شد

خسروی گفت:کتابخانه سیار این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۵ هزار جلد کتاب را به ۶۰ مرکز فرهنگی و اجتماعی کشور از جمله كتابخانه‌ های عمومي، کتابخانه‌های مدارس و پایگاههای کتاب مساجد اهدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین خسروی» در جمع خبرنگاران تقویت کتابخانه‌ها و پایگاه‌های کتاب سطح کشور با اولویت مناطق محروم را از مهم‌ترین وظایف این سازمان برشمرد و گفت: کتابخانه سیار این سازمان، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۵ هزار جلد کتاب را به ۶۰ مرکز فرهنگی و اجتماعی کشور از جمله كتابخانه‌های عمومي، کتابخانه‌های مدارس و پایگاههای کتاب مساجد اهدا کرده است.

 

معاون امور کتابخانه ‌های آستان قدس رضوی افزود: در بهمن مال امسال نیز ۷ هزار جلد کتاب از سوی کتابخانه سیار آستان قدس رضوی از طریق اهدا و امانت بلند مدت به کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و اجتماعی سطح کشور واگذار شده است.

 

وی این اقدام را در ادامه سایر برنامه‌ها و فعالیت‌های دهه فجر سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی عنوان کرد که از ۱۲ بهمن ماه با برگزاری نمایشگاه «زنگ انقلاب» در کتابخانه‌های سراسر کشور آغاز و با برگزاری نمایشگاه‌ ها و رونمایی از منابع و پایگاه‌ها، اهدای منابع، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی و نقاشی ادامه پیدا کرد.

 

خسروی با اشاره به افتتاح پنجاه و نهمین کتابخانه آستان قدس در ۲۱ بهمن ماه، اظهارداشت: سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي، در سال گذشته نیز قریب به ۷۲ هزار نسخه کتاب را به بیش از ۳۶ مرکز و نهاد فرهنگی از طریق اهدا و امانت بلند مدت واگذار شد.

کد خبر 1147811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha