سینماهای تعطیل گیلان بازگشایی می شوند

ثقتی ضمن اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی پذیرش جشنواره فیلم فجر در گیلان گفت: کارگروهی در اداره کل ارشاد گیلان تشکیل شده تا سینماهای تعطیل استان و شهر رشت را بازگشایی و احیاء کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» شامگاه امشب(شنبه، 23 بهمن) در ‌مراسم اختتامیه جشنواره فجر با بیان اینکه مردم شهر رشت به هنر سینما همواره علاقه داشته و دارند اظهار داشت: از سال 91 مجوز برگزاری همزمان جشنواره ملی فیلم فجر در استان گیلان صادر شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این استان جزو معدود مراکزی بود که توانست مجوز اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را بگیرد عنوان کرد: امسال جشنواره چهلم فیلم فجر زمانی به گیلان آمد که برای نخستین بار این جشنواره در دو نقطه سینما 22 بهمن و تالار شهر رشت برگزار شد.

 

ثقتی با تاکید بر اینکه امسال اکثر فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در گیلان به نمایش درآمد و نرخ بلیت‌ها هم نسبت به سال قبل تغییر محسوسی نکرد یادآور شد: رشد 200 درصدی پذیرش در طول مدت برگزاری جشنواره فیلم فجر در گیلان با توجه به شرایط کرونایی حاکم دستاورد مهم دیگری بود که در این استان فرهنگ‌دوست محقق شد.

 

* کودکان کار به تماشای جشنواره فیلم فجر نشستند

وی از بسترسازی تماشای فیلم‌های جشنواره برای کودکان کار خبر داد و اضافه کرد: اکران 48 سانس فیلم در مدت یازده روز جشنواره فیلم فجر و استقبال هفت هزار و 600 هزار نفر از مردم گیلان و شهر رشت از فیلم‌های اکران شده از دیگر موارد مهم این فستیوال مهم بین‌المللی بود همچنین امسال سعی کردیم از ظرفیت گروه‌های جهادی، هنرمندان، پیشکسوتان و جبهه فرهنگی استفاده کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مردم به ویژه فرهنگیان همواره پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند گفت: بزرگترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور با نام فجر گره خورده و عظیم‌ترین جشنوارا های موسیقی و تئاتر کشور نیز در همین قالب تعریف شده و آثار آن به مخاطبان ارائه می‌شود.

 

*حال و هوای سینماهای گیلان خوب نیست

ثقتی ضمن اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر و فیلم فجر در استان گیلان تصریح کرد: روزگاری در همین شهر رشت بزرگ‌ترین و فعال‌ترین سینماهای کشور دایر بود و استان گیلان هم در حالیکه در بسیاری از استان‌ها سینمایی وجود نداشت در تمام شهرهای خود سینمای فعال داشت اما متاسفانه این روزها حال و هوای سینماهای گیلان خوب نیست.

 

وی اضافه کرد: درصددیم با کمک و حمایت‌های استاندار گیلان، نمایندگان مردم در مجلس و سایر متولیان اقدامی مفید برای سینماها انجام دهیم از سویی کارگروهی در اداره کل ارشاد گیلان تشکیل شده تا سینماهای تعطیل استان و شهر رشت را بازگشایی و احیاء کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: یک زمانی در همین استان گیلان مدیران فرهنگی که بایستی در برابر تعطیلی سینماها مقاومت می‌کردند و در برابر مجوز تغییر کاربری سینماها می‌ایستادند شاهد بودیم که حتی سینمایی به شکل کامل تبدیل به پاساژ تجاری تبدیل شد که سینمای گل سرخ انزلی نمونه بارز آن است.

 

ثقتی احداث سالن‌های سینما و مراکز فرهنگی در شهرک‌هایی که به موجب طرح جهش و نهضت ملی مسکن در گیلان ایجاد خواهند شد را خواستار شد و تصریح کرد: گفتمان فرهنگی و عدالت محوری که دولت انقلابی در پیش گرفته تبعات بسیار ارزشمندی را به بار خواهد داشت.

 

وی عنوان کرد: در راستای سیاست تمرکززدایی برای اولین بار امکان مشاهده بهترین فیلم‌های جشنواره در سراسر استان گیلان و حتی نقاط محروم و روستاها فراهم شده است و امیدواریم این نسیم فرهنگ و هنر در جای جای گیلان و شهرها وزیدن بگیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: از تمام کسانی که در خلال برگزاری جشنواره فیلم فجر در گیلان یاریگر ما بودند از هنرمندان و پیشکسوتان و مدیریت تالار مرکزی شهر رشت تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم روزهای خوب با تلاش دولت خدمتگزار همچنان رقم بخورد.

کد خبر 1147849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha