محفل بزرگ قرآن، عترت و انقلاب در همدان برگزار می شود

سعیدی شکوه گفت: همزمان با ۱۳ رجب شب میلاد امیر المومنین (ع) محفل بزرگ قرآن، عترت و انقلاب با حضور فعالان قرآنی استانی و کشوری در همدان برگزار می شود.

«هاشم سعیدی شکوه» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: همزمان با 13 رجب شب میلاد امیر المومنین (ع) محفل بزرگ قرآن ، عترت و انقلاب با حضور قاریان و فعالان قرآنی استان همدان  و با همت جامعه قرآنی

برگزار می شود.

 

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت همدان افزود: همزمان با شام میلاد امیر المومنین (ع) محفل بزرگ قرآنی با تلاوت قاری ممتاز و بین المللی قرآن کریم استاد حاج سید جواد حسینی و اجرای مجری شبکه قرآن «هادی صلح جو» و با سخنرانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان آیت الله حبیب الله شعبانی» برگزار می شود.

 

وی ادامه داد:  مولودی خوانی ذاکر اهلبیت کشوری، استاد حاج یزدان ناصری در روز سه شنبه (26 بهمن) ، همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) همدان برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران نور شهر مریانج اظهار داشت: ماه رجب و ماه‌هاى شعبان و رمضان، از ماه‌هاى بسیار پرفضیلت هستند و از تعبیرات بعضى از روایات اين‌گونه برمى‌آید که ماه رجب در میان این سه ماه، امتیاز خاصى دارد؛ تا آنجا که ماه رجب «ماه خدا» نامیده شده و ماه شعبان «ماه پیامبر» و ماه مبارک رمضان «ماه امت» است.

اعمال شب سیزدهم

مستحبّ است در هريك از ماه رجب وشعبان و رمضان آنكه در شب سيزدهم دو ركعت نماز بگذارند درهر ركعت حمد يك مرتبه و يس و تَبارَكَ المُلْكُ و توحيد بخوانند.در شب چهاردهم چهار ركعت به دو سلام به همين كيفيّت . درشب پانزدهم شش ركعت به سه سلام به همين كيفيّت است.

از حضرت صادق(ع) مرويست كه هر كه چنين كند جميع فضيلت اين سه ماه را دريابد و جميع گناهانش غير از شرك آمرزيده شود.امام صادق (ع) فرمود: «خداوند به این امت سه ماه ارزشمند عطا کرد که به امت هاى قبل نداده بود و آن ماهها، رجب، شعبان و ماه رمضان است و سه شب نیز به این امت عنایت کرد که به امت هاى پیشین نداده بود و آن شب هاى سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه است و همچنین سه سوره (بافضیلت و پرمحتوا) به این امت عطا کرد که به امّت هاى سابق نداده بود و آن سوره هاى «یس»، «مُلک» و «توحید» است، از این رو هر کس که میان این سه فضیلت جمع کند، میان بهترین عطاهاى این امّت جمع کرده است».


 اعمال روز سیزدهم ماه

روز سیزدهم ماه رجب مصادف با ولادت امیرالمؤمنین على (ع) است و اولین روز از ایام البیض است. در اين روز بنا بر مشهور بعد از سى سال از عام الفيل ولادت با سعادت حضرت امير المؤ منين(ع) در ميان كعبه مُعَظَّمه واقع شده است. روزه گرفتن در این روز، و دو روز بعد، ثواب فراوانى دارد و هر کس که بخواهد عمل «امّ داوود» را بجا آورد باید این سه روز را روزه بگیرد.

 

.

کد خبر 1147967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha