۱۰۱ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به زنجان در فرهنگ و هنر مصوب شد

به گفته کامیار در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان ۱۰۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه فرهنگ و هنری استان مصوب شد که بایستی تا سال ۱۴۰۲ هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در نشست خبری به اعتبارات سفر ریاست جمهوری در حوزه فرهنگ و هنر استان زنجان اشاره کرد و گفت: پروژه های عمرانی نیمه کاره که از سال 90 متوقف شده بود، امسال با همکاری مدیریت و برنامه ریزی اعتبارات خوبی دریافت کرد.

 

مجید کامیار با اشاره به تصویب اعتبار 40 میلیارد تومانی به هنرستان هنرهای تجسمی دختران از سفر ریاست جمهوری گفت:  30 میلیار تومان نیز برای هنرستان سینما، تاتر و موسیقی مصوب شد.

 

به گفته وی، در این سفر برای سالن تئاتر زنجان 20 میلیارد تومان و برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری زرین ایجرود 11 میلیارد تومان مصوب شده که در مجموع 101 میلیارد تومان اعتبار در حوزه فرهنگ و هنر به تصویب رسیده و مقرر شده تا سال 1402 این اعتبارات هزینه شود.

 

در ادامه معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه هنری و سینمایی تمام بخش ها را فعال کردیم، گفت: جشنواره هنرهای تجسمی پس از چند سال وقفه اجرا شد.

 

ابراهیم قاسمی با اشاره به اینکه اجرای جشنواره تئاتر استانی امسال برگزار شد، گفت: در حوزه سینما نیز اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر در دستور کار بود.

 

به گفته این مسئول، سال گذشته 980 نفر و امسال 1860 نفر فیلم های جشنواره فجر را تماشا کردند و در زنجان استقبال خوبی از فیلم ها را شاهد بودیم همچنین دو نفر از هنرمندان عرصه سینما، میرکریمی در حوزه کارگردانی و اوصانلو در حوزه بازیگری در این دوره از جشنواره خوش درخشیدند.

 

قاسمی با بیان اینکه تجهیز سالن های سینما خواسته به حقی از سوی شهروندان است، یادآور شد:  سینماهای سیار در مجتمع های فرهنگی و هنری ابهر، طارم و خدابنده فعال است.

 

در ادامه وضعیت صندوق اعتباری هنر  و نحوه عضوگیری برای حاضران تشریح و اعلام شد در استان زنجان 915 نفر عضوصندوق اعتبار هستند و از این تعداد 158 نفر از بیمه تکمیلی استفاده کرده و 786 نفر هنر کارت دارند.

 

کد خبر 1148016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha