مراسم افتتاحیه همایش بین المللی «میراث مشترک ایران وهند: نسخ خطی (ظرفیت ها و چالش ها)» برگزار شد

مراسم افتتاحیه همایش بین المللی «میراث مشترک ایران وهند: نسخ خطی (ظرفیت ها و چالش ها)» با حضور غلامعلی حداد عادل، اکبر ایرانی م،‌ محمد مهدی ایمانی پور، علیرضا مختارپور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و جمعی از معاونان این سازمان برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران،‌ مراسم افتتاحیه همایش بین المللی « میراث مشترک ایران وهند: نسخ خطی (ظرفیت ها و چالش ها)» برگزار شد.

در این همایش هریک از سخنران ها درباره میراث مشترک ایران و هند با موضوع «حفاظت، نگهداری و مرمت نسخ خطی»،‌ «فهرست ها و فهرست نویسی نسخ خطی»، «هنر کتاب آرایی» و «نسخه پژوهی – متن پژوهی» سخن گفتند.

غلامرضا امیرخانی دبیر علمی همایش بین المللی « میراث مشترک ایران وهند: نسخ خطی (ظرفیت ها و چالش ها)» با اشاره به مقاله های ارسال شده به این همایش گفت: پس از ارسال فراخوان، 78 مقاله به زبان فارسی و انگلیسی به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 40 مقاله پذیرفته شد و 25 مقاله نیز در این همایش ارائه شد و قرار است مجموعه مقالات در کتاب مربوط به همایش بین المللی « میراث مشترک ایران وهند: نسخ خطی (ظرفیت ها و چالش ها)» منتشر شود.

کد خبر 1148046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha