اجرای طرح های بازآفرینی سرعت می گیرد

معاون عمرانی شهردار شیروان گفت: اجرای طرح های بازآفرینی شیروان سرعت می گیرد.

«مسعود الهی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با تخصیص اعتبارات خوب امسال طرح های بازآفرینی شیروان سرعت می گیرد چرا که مناطق بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی باید بیشتر مورد توجه و بازسازی قرار گیرد و یکی از اقدامات خوب دولت توجه و اقدام کارهای عمرانی و بازسازی مسکن در این مناطق است.

 

معاون عمرانی شهردار شیروان هدف از اجرای طرح بازآفرینی شهری را احیای بافت های فرسوده عنوان کرد و افزود: سیاست محوری دولت، نوسازی بافت‌های فرسوده است زیرا که ارتقاء وضعیت سکونت، تامین رفاه و آسایش ساکنان این بافت‌ها مستلزم توجه به موضوعات زیرساختی و روبنایی است.

 

الهی خاطرنشان کرد: اهمیت بازآفرینی شهری برای همگان روشن است و امروز باید بستر اجرایی آن را مهیا کنیم و اگر بخواهیم در بازآفرینی شهری به نتیجه برسیم باید به مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی هم توجه کنیم تا به همه نیازها پاسخ داده شود.

 

وی اضافه کرد: ۱۳.۵ درصد مردم این شهر، معادل ۱۶ هزار و ۳۷۲ نفر در بافت فرسوده سکونت دارند.

 

وی تصریح کرد: مساحت شهر شیروان هزار و ۲۱۳ هکتار با جمعیتی 85 هزار نفر است که از کل مساحت شهر، ۱۲۰ هکتار مشتمل بر ۹ محله را مناطق با بافت فرسوده دربرمی گیرد.

 

معاون عمرانی شهردار شیروان افزود: همچنین این شهر ۱۹۰ هکتار مناطق حاشیه نشین دارد که در قالب چهار محله، ۱۴ هزار و ۷۷۶ نفر سکنه، معادل ۱۷ درصد جمعیت شهری را در خود جای داده است.

 

 

 

 

کد خبر 1148055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha