معافیت مجدد کارفرمایان فارس از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما تا میزان پنج کارگر

کشاورز گفت: کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان فارس پس از ۲ سال مجددا تا میزان پنج کارگر از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم کشاورز»، امروز (یکشنبه 24 بهمن) از قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان فارس تا میزان پنج کارگر از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می شوند.

 

مدیرکل تامین اجتماعی فارس افزود: طبق قانون سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۹۹ کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، فنی و کشاورزی که از خدمات دولتی استفاده می‌ کردند تا میزان پنج نفر کارگر از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف و از پنج نفر به بالا نسبت به مازاد پنج نفر حق بیمه را پرداخت می کنند.

 

وی اضفه کرد: اما به علت کمبود اعتبار، کارگاه‌های جدید به مدت 2 سال از این معافیت بی بهره شده بودند و اجرای این طرح از امسال مجددا آغاز شده و تمام کارفرمایان به ویژه کارفرمایان بخش کشاورزی از معافیت برخوردار می‌ شوند.

 

کشاورز اعلام کرد: ۲۸ هزار کارفرما در ۳۸ رسته مختلف در فارس فعالیت دارند و ۸۴ هزار نفر کارگر را تحت پوشش قرار داده اند و دولت سالانه یکصد میلیارد تومان به عنوان یارانه و حق کار افرینی به این کار فرمایان کمک می‌کند و در آغاز دوباره طرحمعافیت، ۲۰ درصد سهم کارفرمایان توسط دولت و با توجه به شرایطی پرداخت می‌ شود.

 

‌وی با اشاره به این شرایط اعلام کرد: کارگاه از نظر این آئین‌ نامه به واحد‌های تولیدی، صنعتی و فنی اطلاق‌ می ‌شود که حداکثر ۵۰ نفر کارگر داشته باشد و مشمول قانون تامین اجتماعی قرار گرفته اند و اداره آنها به صورت اشخاص حقیقی یا حقوقی بوده و فعالیت یا خدمات ‌آنها جنبه تولیدی، صنعتی و فنی داشته باشد.

 

کشاورز ادامه داد: همچنین کارفرمایان مشمول این قانون که حداکثر پنج نفرکارگر دارند از پرداخت کل حق بیمه سهم کارفرما معاف و پرداخت این رقم به عهده دولت است و در ‌مورد کارفرمایانی که بیش از پنج کارگر دارند نسبت به متوسط حق بیمه سهم کارفرما، کل افراد شاغل در هر ماه برای پنج نفر معاف بوده و پرداخت این مبلغ به‌عهده دولت خواهد بود و کارفرما موظف به پرداخت مابقی سهم خود است.

 

وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی مکلف است حق بیمه سهم کارفرمایان موضوع این قانون را که باید از طرف دولت پرداخت شود و بر اساس مقررات تامین‌ اجتماعی و این قانون ماهانه محاسبه و به وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کند.

 

کشاورز تاکید کرد: کارفرمایان مشمول این قانون باید صورت مزد افراد شاغل در کارگاه خود و همچنین حق بیمه سهم آنان و مابقی حق بیمه سهم خود را براساس ماده ۲ این آئین‌ن امه و قانون و مقررات تامین اجتماعی ظرف مهل ت‌های مقرر به سازمان تسلیم و پرداخت کنند و در غیر این صورت قبول پرداخت لیست‌ های معوقه‌ موکول به بررسی و تایید سازمان خواهد بود.

 

کد خبر 1148121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha