نهضت عاشورا، الگوی قیام ملت ایران بود/ وحدت شیعه و سنی، اصل خدشه ناپذیر در اسلام

حجت الاسلام دیلم گفت: قیام امام خمینی (ره) و ملت ایران برگرفته از نهضت عاشورا و برای حاکم شدن اسلام و جاری شدن احکام قرآن در جامعه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» امروز(یکشنبه ۲۴ بهمن) در جمع متسابقین مهرواره قرآنی فجر ویژه برادران اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک هدف اصلی داشت و آن حاکم شدن قران در تمامی شئونات جامعه اسلامی از تصمیم گیری حاکمان تا مدارس و دانشگاه ها و غیره بود.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: همه حرکات امام خمینی (ره) نیز برای جاری شدن احکام اسلام و قرآن در جامعه بود. طبعا خواسته هر انسان مومن و مسلمانی است که در جامعه ای باشد که قرآن و سیره نبی اکرم (ص) به درستی در آن به اجرا درآید.

 

وی گفت: همه اقدامات و حرکات امام خمینی (ره)، نگاه و مبانی این نهضت، قرآنی بود. امام راحل از همان روز اول دعوت مردم از همه خواست برای رضای خدا، اعتلای قرآن و کلمه اسلام قیام کنند.

 

حجت الاسلام دیلم ادامه داد: اگر امام خمینی (ره) از استقلال صحبت می کرد، مبانی ای قرآنی دارد، اگر یکی از اصول ما مقابله با اسرائیل است برای اینکه قرآن به ما تاکید کرده که با دشمنان خدا و اولیای الهی مقابله کنید. اگر امام خمینی (ره) می فرمود اسرائیل نابود می شود این حرف هم مبنایی قرآنی دارد چنانکه در قرآن آمده است سرسخت ترین دشمنان مسلمانان، یهود است.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: امام خمینی (ره) به تاسی از امام حسین (ع)، زمانی که دید باطل جامعه را فراگرفته است دست به قیام زد. نهضت امام و مردم ایران برای زنده کردن اسلام بود و این قیام برگرفته از نهضت عاشورا بود.

 

وی با بیان اینکه جامعه در قبل از انقلاب اسلامی در ابتذال فرورفته بود، افزود: نه مراکز قرآنی، نه دارالقرآن، نه تربیت حافظان قرآن کریم و غیره در جامعه نبود در عین حال فحشا و ابتذال بسیار زیاد بود.

 

حجت الاسلام دیلم بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی خط بطلانی بر این تفکر که «دین افیون توده هاست» بود. امروز به برکت انقلاب اسلامی، شیعه و سنی در عین وحدت در کنار هم هستند و در مناطق اهل سنت نیز مدارس علمیه، مساجد و مراکز مذهبی وجود دارد.

 

کد خبر 1148159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha