بومی سازی و بروزرسانی علم روانشناسی برمبنای آگاهی دینی ضروری است

هوشمند با اشاره به اهمیت جایگاه روانشناسی اسلامی و ضرورت بومی سازی و بروز رسانی علم روانشناسی گفت: فرهنگ رابطه مستقیم با ‌آسیب های اجتماعی دارد، برای رفع مشکلات اجتماعی حوزه علوم انسانی باید قوی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « هوشمند» طی آیین افتتاحیه کانون روانشناسی اسلامی صدر که یکشنبه 24 بهمن در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد امیرالمومنین(ع) گفت: مسئله علوم انسانی تا اندازه ای اهمیت دارد که از ابعاد مختلف می توان به آن پرداخت. 

 

مسئول کانون روانشناسی اسلامی شهید صدر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج افزود: یکی از ابعادی که می توان به علوم انسانی پرداخت، متناسب با نگاه غرب است؛ سالیان زیادی است که حال علوم انسانی در کشور ما خوب نیست آن هم با وجود فرهنگ غنی و پر از حرف برای گفتن. 

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه روانشناسی اسلامی بیان کرد: اینکه شاهد اختلاس، دزدی، آسیب های اجتماعی در حوزه طلاق، اعتیاد و بسیاری از موارد دیگر در جامعه هستیم همه و همه به مسئله فرهنگ برمی گردد؛ زیربنای فکری و عملکردی بعضی از مسئولان اجرایی با مشکلات فرهنگی همراه است. 

 

وی با اشاره به ارتباط فرهنگ با آسیب های اجتماعی ادامه داد: اگر مسئولان در نظام جمهوری با باور به جایگاه جوانان و روحیه خودباوری آنان حرکت کنند، شاهد تحولات اساسی خواهیم بود. 

 

هوشمند با بیان اینکه در حوزه های مختلف اعم از حوزه صنعت، اقتصاد، هسته ای شهید داریم ولی در حوزه فرهنگ شهید نداریم، بیان کرد: ارتباط تنگاتنگی میان حوزه فرهنگ و آسیب های اجتماعی است. 

 

بهره مندی از جوان مومن انقلابی در عرصه تحقق روانشناسی اسلامی ایرانی

 

وی با اشاره به اهمیت بهره مندی از جوان مومن انقلابی در عرصه تحقق روانشناسی اسلامی ایرانی اظهار کرد: آرمان و هدف از راه اندازی کانون شهید صدر با محوریت روانشناسی اسلامی، ایجاد تحول علمی در رشته روانشناسی مبتنی بر نیازهای جامعه و ضرورت های فرهنگی است؛ در گام نخست روانشناسی اسلامی ایران ایجاد می شود و در بدنه دانشگاه قرار گیرد.  

 

مسئول کانون روانشناسی اسلامی شهید صدر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در پایان خاطرنشان کرد: اشکالات متعدد در رشته روانشناسی وجود دارد اول اینکه بازنگری بروز در آن کم است، اینکه بسیاری از نکات را غربی ها گذاشته اند کنار ولی ما شاهد هستیم که در کشور ما تدریس می شود نکته دوم بومی سازی نشدن آن است، ایران اسلامی از قومیت های مختلفی برخوردار است که باید متناسب با این ظرفیت علم روانشناسی بومی سازی شود.

 

 

 

 

کد خبر 1148181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha