نیروی کار متخصص در حوزه صنعت ساختمان را تامین می کنیم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: ما می توانیم از طریق آموزش دادن به افرادی که دانش، مهارت و تخصص کمی دارند، نیروی کار متخصص در حوزه صنعت ساختمان را تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «جلیل شهریاری» مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح کارگاه بین کارگاهی، با بیان اینکه هدف از آموزش های فنی و حرفه ای مردم محوری است و این آموزش ها باید وارد بدنه جامعه شده و تا حد ممکن به اهل آن منتقل شود، گفت: هدف از افتتاح مرکز جوار بین کارگاهی این است که ما بتوانیم از ظرفیت تکنولوژی روز جامعه کنیم.


شهریاری افزود: این شرکت تخصص های فراوانی هم از لحاظ نیروی انسانی متخصص و هم تجهیزات بروز دارد و وقتی این دو کنار هم باشد و از طرفی حمایت های آموزش فنی و حرفه ای از لحاظ مجوزها، گواهی نامه ها، تایید محیط کار واقعی و استفاده از ظرفیت های مشترک باشد، می توانیم اتفاقات بهتری برای مردم رقم بزنیم.

 

وی اظهار کرد: استان ما در شرایط کنونی، تولید مسکن ملی را در پیش دارد که به نیروی کار فراوان نیاز دارد. در بحث تامین این نیروی کار، همه عناصری که به نحوی می توانند نقشی ایفا کنند اعم از بخش دولتی و بخش خصوصی(که هم تجربه و هم تخصص دارد) باید همکاری کنند تا در تربیت نیروی کار ماهر فراوانی که مورد نیاز جامعه در بخش صنعت ساختمان هست موفق شویم.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تصریح کرد: ما در این استان نیروی کار فراوانی داریم که به لحاظ نداشتن تخصص، کارهای پیش پا افتاده انجام داده و در نتیجه با درآمد ناکافی در تامین معاش خانواده خود با مشکل رو به رو هستند.

 

وی ادامه داد: باید نیروهای غیرمتخصصی که در حوزه مسکن فعالیت دارند را پای کار آورده و به آنها آموزش تخصصی ارائه بدهیم که در نتیجه هم نیروی کار متخصص مورد نیاز جامعه را تامین می شود و هم این نیروها به لحاظ معیشتی در وضعیت بهتری قرار خواهند گرفت.

 

شهریاری با بیان اینکه موفقیت جامعه در هر زمینه ای در گرو داشتن نیروی انسانی متخصص و ماهر است گفت: این استان هنوز در حوزه صنایع گسترده حرفی برای گفتن ندارد و به لحاظ واحدهای صنفی ۱۰ نفر شاغل به بالا، در سطح کشور در رتبه ۱۹ قرار دارد؛ لذا باید به مشاغل خرد روی بیاوریم که زمینه ساز و بسترساز رشد و توسعه خواهد شد.

 

وی اذعان کرد: سازمان یونسکو سه هدف را برای مهارت آموزی تعریف کرده: اول اینکه مهارت آموزی باید رو به توسعه باشد، دوم اینکه مردم محور و در دسترس همه مردم باشد و سوم اینکه این آموزش ها بتواند تامین کننده نیروی متخصص مورد نیاز جامعه باشد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تاکید کرد: راه برون رفت کشورها، به ویژه کشورهای در حال توسعه از شرایط فقر اقتصادی، تربیت نیروی کار متخصص و ماهر است و اصلا توسعه بدون این امر اتفاق نمی افتد.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی که بخش دولتی نمی تواند نیاز مهارت آموزی مردم را تامین کند بهترین گزینه استفاده از بدنه بخش خصوصی موفق است گفت: یکی از برنامه های مهمی که ما دنبال می کنیم این است که بتوانیم از خود محیط های کار واقعی و محیط کار شرکت ها و واحدهای صنفی برای تامین نیروی انسانی متخصص استفاده کرده و این خلا و کمبود جامعه را جبران کنیم.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر افراد و شرکت های علاقمند مانند شرکت کارگزاری مسکن تاژ در این زمینه قدم گذاشته اند و این می تواند عاملی برای توسعه باشد.

 

شهریاری با بیان اینکه تامین توسعه جامعه و معیشت مردم، هدف و چشم انداز ما در آموزش های فنی و حرفه ای است افزود: ما می توانیم از طریق آموزش دادن به افرادی که دانش، مهارت و تخصص کمی دارند، نیروی کار متخصص در حوزه صنعت ساختمان را تامین کنیم.

کد خبر 1148210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha