برخورد با کالا‌های محرزی که فاقد شناسه نیستند مستمر نبوده است

نبئی با بیان اینکه برخورد با کالا‌های محرزی که فاقد شناسه نیستند مستمر نبوده است، گفت: اکنون پاساژ‌های بزرگ تهران تعداد زیادی از برند‌ها را که در ایران نمایندگی ندارند به صورت مشخص می‌فروشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، علی نبئی، کارشناس حوزه پوشاک شب گذشته (یکشنبه 24 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه همه تولید کننده‌های ما باید کالا‌های خود را دارای شناسه کنند، اما بر اساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فروش و توزیع برخی از کالا‌هایی که به صورت محرز، قاچاق و بدون شناسه هستند می‌تواند در سطح عرضه اتفاق بیفتد، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا نباید برخورد با قاچاق را فقط به این منوط کند که تولیدکننده‌ها همه کالا‌های خود را باید شناسه دار کنند.

 

وی با بیان اینکه این انتظار از تولیدکننده‌ها است که تکالیف قانونی خود را باید انجام دهند، گفت: اما این که برخورد‌های با قاچاق پوشاک را مستمر انجام ندهیم و این موجب شود متخلفان، جری شوند و رفتار خود را تغییر ندهند و فکر کنند قانون به صورت گذری اجرا می‌شود، بهانه جویی است.

 

نبئی با تاکید بر اینکه همه چیز بر دوش ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیست و وزارت صمت هم در انجام وظایف خود در برخی جا‌ها کوتاهی کرده است، گفت: برخورد با کالا‌های محرزی که فاقد شناسه نیستند مستمر نبوده است. اکنون پاساژ‌های بزرگ تهران تعداد زیادی از برند‌ها را که در ایران نمایندگی ندارند به صورت مشخص می‌فروشند.

 

این کارشناس حوزه پوشاک با بیان اینکه وزارت صمت بر اساس ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید مصادیق کالا‌های موضوع قاچاق را مشخص و ضوابط اختصاصی شناسایی کالای قاچاق را تعیین کند، گفت: اما متاسفانه دفتر پوشاک وزارت صمت در سال‌های گذشته در این زمینه هیچ اقدامی را انجام نداده است.

 

نبئی با تاکید بر اینکه اراده‌ای برای برخورد در سطح عرضه وجود ندارد، افزود: همه نهاد‌های متولی مانند قاچاق و سازمان تعزیرات که باید در سطح عرضه با قاچاق محرز، برخورد کنند کم کاری می‌کنند.

 

کد خبر 1148214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha