برگزاری هفدهمین مسابقه قرآنی «ذکر حکیم» در بحرین

جمعیت علوم قرآنی ذکر حکیم، هفدهمین دوره مسابقه ذکر حکیم را با شعار « وَلَذِکر اللهِ اکبر» در بحرین آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از qafqn،  جمعیت علوم قرآنی ذکر حکیم در بحرین فعالیت های هفدهمین مسابقه قرآنی ذکر حکیم را با شعار « وَلَذِکر اللهِ اکبر» در جنوب غربی منامه درحال برگزاری است.

این مسابقه که ویژه آقایان است، همزمان با سالروز میلاد محمد جواد(ع) با مشارکت دکتر محمد علی حبیل، قاری بحرینی و محمد عبداله منصور، رئیس این  جمعیت آغاز شد.

 

این مسابقه برای بزرگسالان و خردسالان است. شرکت کنندگان در این مسابقه در رشته های تلاوت، حفظ قرآن کریم، تفسیر، خط قرآنی و عکس قرآنی با یکدیگر رقابت می کنند.

هدف این مسابقه تشویق جوانان به پایبندی به کتاب الهی، تحکیم روابط بین نهادهای قرآنی،ارتقای سطح قرآنی، تشویق به حفظ و تدبر در قرآن کریم است.

 

گفتنی است، نخستین دوره مسابقه ذکر حکیم سال 2000 میلادی در منطقه السنابس در بحرین برگزار شد، به طوری که این مسابقه مورد استقبال گسترده مردم بحرین قرار گرفت. این مسئله باعث شده تا برگزارکنندگان این مسابقه به برگزاری سالیانه آن روی بیاورند.

موفقیت مسابقه ذکر حکیم انگیزه مهمی برای تاسیس «کمیته ذکر حکیم» شد. این کمیته در سال 2003 به طور رسمی به «جمعیت ذکر حکیم» تغییر نام داد.

کد خبر 1148250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha