افزایش ۵۰ درصدی تولید گوشت قرمز در شهرستان دره شهر

مدیر امور عشایری شهرستان دره شهر گفت: با اجرای طرح پروار بندی دام سبک، تولید گوشت قرمز در این شهرستان افزایش ۵۰درصدی داشته است.

«شجاع زینی وند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام عنوان کرد: با راه اندازی ۲۰۰ واحد پرواربندی کوچک و بزرگ دام سبک سالانه قرار است چهل هزار راس دام سبک پروار و به بازار‌های مصرف عرضه شود.

 

وی تصریح کرد: با اجرای طرح پروار بندی دام سبک علاوه بر تامین نیازمندیهای داخل استان ایلام، مازاد تولید گوشت به استانهای همجوار نیز عرضه می‌شود.

 

زینی وند با اشاره به اینکه برای پروار هر رأس بره ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات کم‌بهره برای تأمین علوفه و کنستانتره در اختیار عشایر قرار داده می‌شود، بیان کرد: هدف از اجرای طرح زنجیره تولید در مناطق عشایری افزایش تولید و قطع واردات گوشت قرمز است.

 

جامعه عشایری استان با در اختیار داشتن یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سالانه هشت هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۵ هزار تن شیر، ۴۶۵ تن روغن حیوانی، ۳۶۰ تن کشک و یک هزار و ۳۵۰ تن پشم تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

 

۱۱ درصد جمعیت استان شامل ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار با ۶۰ هزار نفر را جامعه عشایر استان را تشکیل می‌دهند. با توجه به ظرفیت‌های مهم تولیدی در بخش گوشت در استان ایلام می‌توان با ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم زمینه اشتغال بسیاری از جوانان استان فراهم کرد.

کد خبر 1148295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha