حال ناخوش آموزش و پرورش استان اصفهان

ابراهیمی ابرچالش آموزش و پرورش استان اصفهان را کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: سال آینده با کمبود ۲۰ هزار معلم مواجه هستیم.

«محمدرضا ابراهیمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان در حاشیه شورای آموزش و پرورش اصفهان با تاکید بر ضرورت استفاده از نیروهای توانمند و کارآمد در آموزش و پرورش اظهار داشت: برای حل مشکلات آموزش و پرورش همه نهادها و شهرستانها باید بسیج شود.

 

سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان اساسی ترین مشکل آموزش و پرورش را کمبود نیروی انسانی دانست و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰۰ کسر نیرو داریم و۷۵۰۰ نفر نیز سنوات خدمت شان ۳۰ سال و بالاتر است و منتظر رتبه بندی و بازنشستگی هستند.

 

وی با بیان اینکه در کل ۲۰ هزار نفر کسر نیروی انسانی داریم اظهار داشت: ممکن است هیچ کلاسی بدون آموزگار نباشد ولی معنی آن این نیست که کیفیت آموزش  مطلوب است.

 

ابراهیمی با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی تاکنون یک ریال حق التدریس به حق التدریس ها پرداخت نشده است و در سال آینده امیدی به استفاده از اینها نخواهیم داشت تصریح کرد: سازوکار تامین نیرو از دانشگاه فرهنگیان که با کیفیت ترین نیروها را داریم زمینه تربیت می کند دچار مشکل شده است و با تفکر حاکم بر دانشگاه فرهنگیان ورودی دانشگاه فرهنگیان از ۲۵ هزار نفر به ۵ تا ۶ هزار نفر رسیده است.

این مقام مسئول ابرچالش آموزش و پرورش را کمبود نیروی انسانی که می تواند آسیب های اجتماعی نیز به دنبال داشته باشدعنوان کرد و ابراز داشت: اصفهان، خراسان رضوی و شهرستان های تهران بحرانی ترین شرایط از لحاظ نیروی انسانی را دارند.

 

وی با اشاره به اینکه در کل کشور ۳۰۰ هزار نیروی آموزش و پرورش کسری نیروی انسانی داریم متذکر شد: تعداد دانش آموزان آموزش و پرورش استان اصفهان ۹۵۹ هزار نفر در سه مقطع تحصیلی است که بیشترین آمار دانش آموزان ناحیه ۴ و ۵  اصفهان، مناطق کاشان و کمترین دانش آموز مربوط به منطقه زواره با ۲ هزار دانش‌آموز است.

 

سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ۶ درصد از جمعیت دانش آموزان اصفهان استان اصفهان را اتباع به خود اختصاص دادنده اند  گفت: در سال آینده ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از شاغلین کنونی آموزش و پرورش استان اصفهان بازنشسته می‌شوند که بیشترین خروج از مقطع ابتدایی است.

 

وی در پایان اضافه کرد: ۲ هزار نیروی خدماتی نیز  درآموزش و پرورش استان اصفهان کمبود داریم.

کد خبر 1148299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha