۷۱ درصد تست های کرونا مراجعین سرپایی، مثبت است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: ۷۱ درصد تست های کرونا مراجعین سرپایی این شهرستان مثبت است.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان گفت: تعداد موارد مشکوک کرونا سرپایی مراجعه کننده به مرکز منتخب، روزانه ۱۲۰نفر است که  ۷۱ درصد تست های مراجعین سرپایی مثبت است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان خاطرنشان کرد: کل نمونه گیری های «پی سی آر» در هفته قبل ۳۰ درصد افزایش داشته و موارد مثبت ۵۰ درصد افزایش داشته است و سیر بیماری کرونا در این شهرستان مانند سایر شهرهای استان و کشور صعودی است.

 

هاشمی تصریح کرد: درصد مراجعین و مبتلایان به کرونا در این شهرستان افزایش داشته و سیر صعودی دارد به طوری‌که میانگین بستری روزانه کرونا ۱۴ نفر بوده و ۶۰ درصد تست های بیماران بستری مثبت می باشد.

 

وی در خصوص آمار واکسیناسیون این شهرستان اظهارکرد: تاکنون 237 هزار و 129 دُز واکسن به گروه های سنی مختلف تزریق شده که درصد پوشش نوبت اول 93.2 درصد، نوبت دوم 76 درصد و نوبت سوم ۴۰ درصد است.

 

وی افزود: همچنین تاکنون ۷۲ درصد زنان باردار نوبت اول و دوم واکسن را دریافت کرده اند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: استفاده از ماسک نقش بسزایی در جلوگیری از گسترش و سرایت این ویروس دارد و از سویی تزریق دُز سوم ایمنی بدن را بالاتر خواهد برد و احتمال ابتلاء به بیماری شدید را کاهش می‌دهد، رعایت شیوه نامه های بهداشتی، عدم شرکت در تجمعات عمومی و خانوادگی و عدم عادی انگاری برای پیشگیری از درگیر شدن با حجم بالای مبتلایان و بستری های ناشی از کرونا در سویه جدید این ویروس، بسیار حائز اهمیت است.

 

کد خبر 1148338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha