تهیه لیست آرزوهای کودکان نیازمند/ همراهی مردم  بستر محرومیت زدایی است

مدیرموسسه خیریه آبشار عاطفه ها در شهرستان سلسله، با بیان اینکه لیستی از آرزوهای کودکان ومادران خانواده های نیازمند تهیه شده است، افزود: تلاش می شود با جذب مشارکت خیرین و افراد توانمند در راستای برآورده شده آرزوها گامی برداریم.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛  دستگیری از نیازمندان، درسی از مکتب دین و بزرگان دینی است و در سایه این فرهنگ صحیح است که خیران در راستای خدمت به محرومان و محرومیت زدایی گام های خوبی در کشور برداشته اند.

 

همراهی مردم و خیران می تواند دریچه ای باشد  می تواند در راستای محرومیت زدایی و رفع دغدغه های محرومان موثر باشد.

 

در کنار اقداماتی که در راستای محرومت زدایی  انجام می شود توجه به آرزوهای کودکان و مادران نیازمند حرکتی بسیار نیکوست که توسط فعالان موسسه آبشار عاطفه ها در شهرستان سلسله صورت می گیرد.

 

چهره آرامش با دم زدن از فقر و نیاز مردم نیازمند روستا در هم کشیده می شود از کودکان یتیم و بد سرپرست نیز که دم می زند بعض کلمات را با لکنت بیان می کند، گویی در بیان نام کودکان به تصویر و مشکلات آنان فکر می کند.

 

کودکان بد سرپرست شاید از روز نخست تولد روی خوش زندگی را ندیده اند و هر زمان با فقر و نبود لباس و خوراک مواجه بوده اند، این کودکان یتیم نیستند که شناخته شده باشند، بلکه در سایه پدری که توان کار ندارد، معتاد است و یا بیمار است روز به روز با گرسنگی و حسرت بزرگ می شود و حامی حتی در حد حمایتی کوچک ندارد.

 

«عارفه مالمیر» جوانی اهل شهرستان سلسله استان لرستان است، به همراه چهار نفر از دوستان خود نمایندگی سازمان مردم نهاد خیریه آبشار عاطفه ها را در این شهرستان راه اندازی کرده اند.و

 

وی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: برای مدد رسانی به افراد نیازمند در روستا ها، بین همکاران خود تقسیم روستاهای شهرستان را تقسیم کرده ایم و با حضور هرکدام در هر روستا وضعیت نیازمندان بررسی می شود.

 

مالمیر، افزود:  از همان روزهای نخست فعالیت در این خیریه با توجه به سرکشی های مستمر از خانواده های نیازمند، تصمیم گرفتم لیستی از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست تهیه کنم و در این لیست آرزوها و نیازهای این کودکان سنجیده می شود.

 

وی بیان کرد: همچنین طی سال جاری تلاش شد، لیستی از آرزوهای مادران نیز در کنار آرزودهای کودکان خانواده های نیازمند تهیه شود.

مالمیر خاطرنشان کرد: تلاش می شود با جذب حمایت خیران و افراد توانمند در راستای برآروده شده بخشی از آرزوهای این کوکان و مادران هزینه شود.

 

وی با بیان اینکه فعالیت خیریه آبشار عاطفه ها در شهرستان سلسله ازسال 94 شروع به فعالیت کرده است، افزود: در مدت فعالیت این موسسه کمک های خوبی برای نیازمندان منطقه جمع آوری شده است.

 

مالمیر بیان کرد: سرکشی مستمر به روستاها و مناطق محروم شهر، محرومان و نیازمندان شناسایی شده اند و در زمینه های درمانی، معیشتی، تحصیلی، ازدواج، پوشاک، مسکن و بهداشت به آنان کمک شده است.

 

وی افزود: برای جلب مشارکت بیشتر مردم، خیران و افراد توانمند از برنامه های مختلف چون توزیع تراک، بنر، تبلیغات و تماس تلفنی مستقیم با خیران شناخته شده استفاده می شود.

 

این بانوی خیر،  با اشاره به  پرداخت کمک هزینه جهیزیه به زوج های جوان خانواده های نیازمند، افزود: در طول سال با مشارکت خیرین در راستای تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند اقدام می شود.

 

وی دستگیری از نیازمندان را مهم ترین رویکرد این موسسه خیریه دانست و  افزود: در این موسسه خیریه تلاش می شود با جلب مشارکت خیران حرکتی در راستای کمک به نیازمندان و فقر زدایی انجام شود.

 

مالمیر با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح مواسات و همدلی، افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا با همراهی خیران به صورت مستمر و مناسبتی طرح مواسات و همدلی برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه تنگنای مالی در رسیدگی به حال نیازمندان همواره  برایم سخت و درد آور است، افزود: با وجود اینکه غالب کار این موسسه با حمایت خیران انجام می شود، انتظار می رود با حمایت بیشتر خیران زمینه ای برای کمک به نیازمندان فراهم شود.

 

مالمیر، خاطرنشان کرد: احداث سرپناه برای نیازمندان و بهسازی منازل نیازمندان و همچنین در حوزه بهداشت  نیازمند همراهی مردم، مسئولان و خیران است.

 

وی با اشاره به خدمات درمانی آبشار عاطفه ها، بیان کرد: در این راستا با پزشکان، مراکز درمانی، داروخانه ها، آزمایشگاه برای خدمت رسانی و ویزیت رایگان افراد بی بضاعت و نیازمند شهرستان رایزنی شده است.

 

مالمیر، همچنین به خدمات تحصیلی این مرکز خیریه اشاره کرد و بیان کرد: با کمک خیران تلاش می شود دانش آموزان خانواده های بی بضاعت شناسایی و با تهیه لوازم التحریر، پرداخت هزینه کتاب و تهیه لباس فرم مدارس زمینه حضور این دانش آموزان در مدارس فراهم شود.

 

وی ادامه داد: موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در سه فصل از سال، شامل ابتدای مهر، عید نوروز و تابستان با جذب مشارکت خیران برای کودکان خانواده های نیازمند پوشاک تامین می شود.

 

مالمیر، ابراز کرد: همچنین در زمینه توزیع غذای گرم نیز نذورات افراد  توانمند جذب و بین نیازمندان توزیع می شود.

کد خبر 1148409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha