وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مرجع فعالیت های قرآنی شود

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشریح اهداف راهبردی در توسعه فعالیت های قرآنی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به مرجعیت فعالیت های قرآنی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، علیرضا معاف در نشست صمیمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان قرآنی که در سالن معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: پسوند اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پسوند عینی، حقیقی، واقعی و علی الارض و جدی است و تنها وزارتخانه ای است که پسوند اسلامی دارد و علی القاعده باید محقق شود.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امر دین، مسجد و قرآن و توجه به دولت عترت در دوره ریاست جمهوری آیت الله رییسی یک امر محوری، کلیدی و راهبردی خواهد بود.

 

وی با اشاره به اهداف راهبردی در توسعه فعالیت های قرآنی گفت: اهداف را در سه سرفصل اصلی صورت بندی کرده ایم. تحقق دولت قرآنی که یکی از اهداف مترقی و خواسته حضرت آقا و امام انقلاب اسلامی است. قرآنی شدن و قرآنی سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف دیگری است که در دستور کار قرار داده ایم چرا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید قرآنی و اهل بیتی شود.

 

معاف خاطرنشان کرد: قرآنی سازی جامعه و تحقق جامعه قرآنی، اخلاقی، نبوی، علوی و جامعه اهل بیتی و جامعه متوسل و متمسک به اهل بیت(ع) و پیامبر (ص) سومین هدف راهبردی ما در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: برای پیگیری تحقق دولت قرآنی مذاکراتی با وزرا و معاونان ریاست جمهوری آغاز کرده ایم که از آن جمله می توان به ارایه طرح اقتصاد قرآنی و میراث فرهنگی قرآنی اشاره کرد اما اصلی ترین مخاطب فعالیت های قرآنی در مجموعه دولت باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد که از طریق جهاد رسانه ای باید به جهاد تبیین بپردازد و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید داعیه دار ترویج اندیشه انقلاب اسلامی باشد.

 

وی ادامه داد: معاونت مطبوعاتی و مرکز توسعه فضای مجازی باید به احراز خبر و دقت در سلامت و صحت خبر توجه کند که این امر می تواند سرفصل جدیدی در فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. معاف با اشاره به منویات امامین انقلاب گفت: معاونت سینمایی و تئاتر باید از مدل ها و روش های قرآنی در تهیه برنامه ها بهره ببرد و در مجموع باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآنی باشد.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آیه«إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتالٍ فَخُورٍ».، خداوند متکبر را دوست ندارد، گفت: خداوند در قرآن کریم و در این آیه به صراحت به مقوله هنر اشاره کرده است. ما هم باید هنر را با مساجد و اهل دین تلفیق کنیم.

 

وی با اشاره به فعالیت های شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید شورای توسعه فرهنگ قرآنی را مسئله اصلی خود قرار دهد. معاف با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص قرآن و فعالیت های قرآنی در کشور گفت: مفهوم کانونی امیدافزایی و یأس زدایی و قنوط باید به نشاط و آرامش و رونق فرهنگ قرآنی تبدیل شود.

 

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به مرجعیت فعالیت های قرآنی تبدیل شود، گفت: با بررسی هایی که انجام داده ایم شش دستگاهی که در دولت قرار است در امر قرآن فعالیت کنند شامل وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، آموزش عالی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت و درمان است.

 

وی با بیان اینکه امید به معنی آرامش و نشاط و رونق است، خاطرنشان کرد: امید شعار دولت مردمی آقای رییسی است که باید در فعالیت های قرآنی نیز به آن توجه داشته باشیم.

 

معاف با اشاره به فعالیت موسسات هفده گانه ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعه ای است که هنرمندان، نویسندگان، ناشران، اساتید قرآنی، اهالی مسجد، امامان جماعت، هیئت ها و سایر نهادهای فعال همه در خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کنند که در تهیه و تدوین برنامه ها باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

 

 

 

کد خبر 1148451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha