۲۰۰ هزار نفر در گیلان تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند

جهانگیری با بیان اینکه ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات امداد هستند، گفت: بالغ بر ۲۶۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان تاسیس شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «حسین جهانگیری» امروز(دوشنبه،۲۵ بهمن) در حاشیه آیین تجلیل از خیرین و نیکوکاران برتر شهرستان بندر انزلی در اداره بنادر و کشتیرانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد در سال ۵۷ به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد و اکنون با گذشت ۴۳ سال از خدمت رسانی به اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند به دنبال بهره مندی خانواده‌های عزتمند از مواهب انقلاب اسلامی است.


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گیلان افزود: ما معتقدیم انقلاب ما انقلاب پابرهنگان بود و اکنون با گذشت ۴۳ سال بسیار متاسفیم که جمعیت بسیار زیادی هنوز در فقر و محرومیت به سر می برند و کمیته امداد تلاش دارد از هر فرصتی برای زدودن محرومیت در جامعه استفاده کند.


به گفته وی کمیته امداد به عنوان یک سازمان و نهاد خیریه در طول چهار دهه گذشته طرح‌هایی اجرا کرده که نه تنها در ایران بلکه بازتاب جهانی داشته به همین منظور از هر مسیری برای توسعه خیررسانی اثر بخش در جامعه بهره می گیرد.


وی تاکید کرد: استان گیلان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد حدود ۲۰۰ هزار نفر با فرهنگ نیکوکاری آشنا هستند و ما بدنبال تسری فرهنگ نیکوکاری در جامعه هستیم.

 

جهانگیری ادامه داد: در حال حاضر بیش از سه هزار نفر به عنوان بیمار و زمین‌گیر، ۵۰۰  نوعروس و بیش از هشت هزار فاقد مسکن، ۱۳ هزار یتیم تحت پوشش خدمات کمیته امداد گیلان هستند.


وی شبکه‌های مردمی را کمک حال کمیته امداد دانست و افزود: تلاش داریم اقدامات خداپسندانه و خیر را از مسیر شبکه های مردمی در جامعه گسترش دهیم. کمیته امداد کشور بعنوان دبیرخانه زکات در نظر دارد طرحی را نسبت به اجماع خیریه ها و موسسات اجرا کند.

 

 


جهانگیری گفت: اگر همه موسسات خیریه در این پنل ثبت نام کنند و اجماع صورت گیرد کمیته امداد می تواند بر این موسسات نظارت داشته باشد. در بحث خدمات رسانی موسسات اگر این اتفاق صورت گیرد موسسات از حالت جزیره ای خارج شده و اثر بخشی بیشتری خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه این استان ۲۳۰ هزار خیر در بخش صدقات دارد و در بخش اکرام ایتام و محسنین نیز ۴۳ هزار خیر ثبت نام شده دارد اذعان کرد: ۳۳ هزار نفر از این تعداد فعال هستند و به ۱۳ هزار  یتیم کمک می‌کنند.


جهانگیری تصریح کرد: ۱۲۰ موسسه رسمی و دارای مجوز شناسایی شده در استان گیلان فعال هستند و بدنبال آن هستیم که تا پایان امسال ۶۰ موسسه را در دبیرخانه زکات کشور ثبت نام کنیم تا در ارائه خدمات به نیازمندان جامعه همگرایی صورت گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هزار نفر نیز تحت پوشش خدمات امداد هستند و بالغ بر ۲۶۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان تاسیس شده است.

کد خبر 1148480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha