سیره حضرت امام علی(ع) بهترین الگو برای جامعه بشریت است/ خانواده باید کانون محبت باشد

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه حضرت امام علی(ع) برترین مصداق برای جهاد در راه خدا است، گفت: سیره حضرت امام علی(ع) بهترین الگو برای جامعه بشریت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۵ بهمن) در مراسم گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت امام علی(ع) و روز پدر در جمع فرماندهان و کارکنان مرزبانی استان ایلام، اظهار کرد: مشیت الهی بر این قرار گرفته که نام حضرت علی(ع) و نسل آن حضرت در جهان فراگیر شود.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» ابراز کرد: امام علی(ع) کسی است که تولدش اعجاز است و در هیچ جای دنیا و تاریخ بشریت نظیری ندارد، حضرت علی(ع) در مقدس ترین جای دنیا یعنی کعبه خانه خدا متولد می شود و این اعجاز بزرگی در تولد آن حضرت است.

 

وی تصریح کرد: هر بار که انسان نماز می خواند و می خواهد با خداوند متعال ارتباط برقرار کند رو به کعبه بوده و متوجه خانه خدا می شود، یادی هم از مولود کعبه می کند و حضرت امام علی(ع) اولین کسی است که به اسلام ایمان می آورد، از همان کودکی در کنار پیامبر(ص) و محافظ آن حضرت بوده است و در مقابل دشمنان پیامبر اکرم(ص) می ایستاد.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: حضرت امام علی(ع) یک چهره با سابقه جهاد در راه خداست که یک معیار شناخت در دین ماست و برترین مصداق آن حضرت علی(ع) است که با جان و مالش در راه اسلام جهاد کرد و رستگار شد، آیاتی که در قرآن کریم در شان ایشان آمده است نشان دهنده جایگاه آن حضرت است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: حضرت امام علی(ع) نزدیکترین فرد از همه لحاظ به پیامبراکرم(ص) است، زندگی حضرت علی(ع) برای خدا بود و فضایلی که در حضتر علی(ع)۹ جمع شده بودند در طول تاریخ بشریت بی نظیر است اما کمتر کسی از اصحاب، ایشان را به تمام معنا درک کرد.

 

وی با اشاره به اینکه شخصیت حضرت امام علی(ع) هنوز ناشناخته است، یادآور شد: خداوند متعال به ما توفیق داده است که پیرو آن حضرت باشیم و باید قدر این نعمت بزرگ الهی را بدانیم و راه و سیره آن حضرت را الگوی خود قرار دهیم.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: به طور قطع فضای نظامی قوانین و مقرارتی دارد باید عزیزان نظامی باید این فضا را در محیط نظامی جا بگذارند و در خانواده باید نقش پدر را ایفا کنند و خانواده باید کانون محبت باشد، وقت لازم را برای خانواده و همسر خود بگذارید و خلاء نبودن در کنار خانواده در زمانی که  در محیط خانواده هستند، جبران شود.

 

امام جمعه ایلام گفت: فعالیت و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه نظامی، کاری جهادی است و عزیزان نظامی آنچنان باید با محبت با خانواده برخورد  کنند، که اعضای خانواده از محبت پدرانه سیراب شوند و ایام میلاد باسعادت حضرت امام علی(ع) فرصتی مناسب برای ابراز محبت به پدر و مادر و تقدیر از زحمات آنان است.

 

گفتنی است، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با فرماندهان مرزبانی استان دیدار و گفت و گو و  به مقام شامخ شهدای مرزبانی با قرائت فاتحه ادای احترام کرد.

کد خبر 1148494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha